Alegerile locale 2008


  Cea mai placuta situatie in cazul unui meci de fotbal este cea fara preferinte fata de echipele combatante . Numai in aceasta situatie pot fi apreciate obiectiv performantele reale , reusitele punctuale , fazele spectaculoase sau nedreptatile evidente .

 Personal consider ca in cazul alegerilor pozitia de neutralitate e un lux pe care cei activi pe plan social nu si-l pot permite  . Nu cred nici in neutralitatea mult  trambitata a societatii civile . Oricum e suspect cum se manifesta de obicei reprezentantii sociatatii civile atacand mereu acelasi segment politic si aceleasi personaje politice .

  Totusi chiar din pozitia mea de militant PSD pe care mi-o asum am remarcat cateva aspecte ale acestei campanii care pot tine cu brio SF sau de cele mai crunte scenarii realiste .

  In primul rand mi s-a parut  frapata solutia gasita de un candidat la Primaria Capitalei pentru rezolvarea problemelor de trafic : o autostrada suspendata care s-a strabata Capitala din directia N-S . Aceasta ideea nastrusnica a fost preluata si dezbatuta pe larg  cu argumente pro si contra . Insistenta cu care a fost punctata aceasta idee si mai ales ecoul pe care il are in randul alegatorilor consider ca merita un comentariu .

 M-am intrebat si eu cum ar arata aceasta autostrada suspendata , pe unde ar trece , care ar fi utilitatea cat ar costa . Oricum din start m-am intrebat de ce nu un tunel care s-a strabata capitala sau de ce sa nu interzicem traficul in cea mai mare parte din oras  cum s-a intamplat in Londra  sau de ce nu construim o capitala noua in camp deschis  cum s-a intamplat in Korea de Sud .

 Banuiesc ca si in cazul ideilor ce frizeaza absurdul exista o anumita nota de realism corelat la situatie . Nu ne putem totusi compara cu Marea Britanie sau cu Korea de Sud   . Solutia unei autostrazi suspendate este la fel scumpa ca si un tunel dar totusi mai senzationala , mai vizibila si cu o priza mai mare la public . De remarcat din nou un dozaj bine gandit al elementului fantastic .

 In privinta solutiilor tehnice solutiile posibile toate ar porni de la aeroportul Baneasa , ar ajunge la Arcul de Triumf , Piata Romana ,  Piata Universitatii , Piata Unirii si mai departe in functie de varianta ar exista mai multe rute .  Tehnic aceasta autostrada nu poate trece peste constructiile existente , din acest motiv ea va ocoli anumite constructii cam ,, pe la etajul 3-4 ,, iar altele vor fi daramate pentru a face loc acestei constructii .

 Trecand peste aspectul estetic , acestei autoastrazi iar trebuie niste bretele de coborare dese si largi care ar necesita alte multiple demolari .  Ca sa ajungi cu masina la etajul 3-4 ai nevoie de bretele de acces foarte lungi care din nou ar necesita un spatiu imens .Apoi banuiesc ca stalpii de sustinere suficienti de solizi ar fi construiti pe actualele strazi limitandu-le capacitatea de transport . Odata coborate de pe autostrada masinile ar avea nevoie de alte strazi sau poduri  pe care sa circule .

 Legat de costul unei asemenea autostrazi avand in vedere ca podul Basarab in constructie in prezent care are sub 10 km ar costa cateva sute de milioane E , banuiesc ca aceasta autostrada ar costa cateva miliarde de E . Cum ar fi gasiti acesti bani nu pare un amanunt care merita discutat .

 Nu vreau sa plictisesc cu acest subiect insa ideea pe care vreau sa o sustin este ca deja in actuala campanie nu mai exista o limita realista a promisiunilor electorale . Practic se poate promite orice indiferent cat de absurd ar fi . Terifiant mi se pare faptul ca aceste solutii electorale au ecou in randul electoratului .

 Astept cu nerabdare campania electorala din toamna .  Din cate imi amintesc la alegerile trecute am auzit de la toate partidele promisiunea ca se vor construi minim 100 Km de atostrada pe an . In final in 4 ani nu s-a construit nici un Km . Sunt convins ca aceasta promisiune va fi reeditata de toate partidele .

 La limita cealalta a realismului crud manifestat in aceste alegeri in comuna Stefanesti candidatii cumpara voturile cu 50 Ron bucata .

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Alegerile locale 2008

  1. nraducanu zice:

    Autostrazi „suspendate” (propriu zis aeriene, pe piloni) exista in multe orase americane. Orasul Wuppertal (400.000 loc.) din Germania este strabatut pe zece km. de un metrou suspendat construit in 1905, la care traseul merge in parte deasupra raului Wupper, iar in parte deasupra strazii principale, cam la nivelul trei al caselor. In or. Düsseldorf (600.000 loc.), chiar in centru, este o portiune de autostrada ce urca pe o estacada cam la zece metri de la sol si se strecoara pe vreo doi km. printre case, dar e proiectat sa fie demolata si inlocuita cu un tunel. Etc, etc. Astazi se pot face tehnic de toate, dar numai urbanistii, vointa politica si gasirea fondurilor necesare pot rezolva problemele. Bucurestiul nu are lipsa de urbanisti, dar pana acum i-au lipsit oamenii care sa puna interesele cetatenilor mai presus de interesele lor si cele de clica. Cred ca si numai din acesta motiv ar trebui votat un primar care sa nu faca parte din aceiasi grupa de interese politice ca cei de pana acum. Ma tem insa ca o buna parte din bucuresteni vor crede si de aceasta data ca trebuie votat dupa simpatiile politice, iar nu dupa criteriul unei bune gospodariri a orasului.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s