Ruptura dintre clasa politica si electorat

by

 In ultimile doua saptamani am distribuit materiale de campanie intr-un cort PSD amplasat intr-un cartier muncitoresc al sectorului 3 de langa platforma Faur . In contactul direct cu electoratul am remarcat anumite aspecte care m-au frapat si care fiind atat de directe m-au facut sa ma indoiesc de capacitatea unei argumentatii intelectuale in disputa politica .

 In primul rand tot dezbatand probleme politice in diverse medii si urmarind pe diverse canale  de informare  disputa politica acerba am crezut fara sa vreau  ca politica este o problema  importanta pentru societate in ansamblul sau . Am ramas surprins sa descopar ca oamenii obisnuiti sunt intr-o proportie covarsitoare absolut indiferenti . Pur si simplu nu sunt pasionati de politica . Daca am fi facut reclama unui nou tip de detergenti interesul trecatorilor ar fi fost mai mare . Situatia era aceeasi si la cortul PLD din vecinatate .

 Apoi ma gandeam vor exista discutii aprinse in care ne  vom stradui sa-i convingem a voteze cu PSD-ul cu argumente pro sau contra si imi pregatisem o intreaga suita de argumentatii . La fata locului insa majoritatea covarsitoare a trecatorilor nu staruiau mai mult de un minut si parea imposibil sa parcurgi drumul pana la a doua fraza . De la primul argument pareau a se lasa convinsi sau dimpotriva parea ca orice le-ai spune vor vota tot cu adversarii . Acest tip de reactie in care pareau ca sunt total de partea noastra sau total importiva mi s-a parut angoasanta pentru cineva care chiar dorea sa aduca voturi pentru partid .

  In privinta nivelului de informare m-a frapat felul in care acesta aducea cu sine anumite concluzii .Aceeasi concluzie putea fi si rezultatul unei cunoasteri in detaliu a problemei sau a unei indiferente totale . Sunt gardurile din jurul blocurilor bune sau nu ? Da pentru ca ,si urma un argument care dezvaluia o buna cunoastere sau da   fara motiv . In acest sens mi a fost greu sa argumentez ca nu poti construi garduri peste tot asa fara logica chiar si acolo unde deja ele exista sau acolo unde nu sunt utile . Au fost evident si unii care erau impotriva fara nici un argument sau  aveau la baza o cunoastere solida .

 Legat de sursa informatiilor am constatat ca televizorul este un fel de biblie la care se inchina toata lumea . Am vazut eu la televizor nu poti sa ma contrazici  pareau a sustine cei mai informati . Au fost si cateva cazuri in care  am remarcat o cunoastere in detaliu a principalelor probleme politice . Oricum concluzia era mereu surprinzatoare indiferent de nivelul de cunoastere . 

 La final cred ca cel mai important lucru pe care l-am facut a fost sa ne vada ca suntem prezenti printre oameni imbracati in rosu sustinand simbolurile partidului.

Etichete: , , , ,

2 răspunsuri to “Ruptura dintre clasa politica si electorat”

  1. anca Says:

    ai dreptate Radu,

    un mare castig de imagine este si prezenta, in special a tinerilor, purtand insemnele paertidului, printre cetateni, pe strada…dar daca acest lucru se limiteaza numai la perioada de timp de campanie electorala…atunci avem o problema…

    am propus de multe ori si de multi ani, actiuni care sa fie desfasurate in cei 4 ANI DE MANDAT – de la ecologizare parcuri (campanie de promovare a unui mod ecologic de viata, de educare a cetatenilor in spiritul dragostei fata de natura, protectiei acesteia etc etc), campionate sportive intre diferite echipe de sector, editarea unor buletine informative si distribuirea lor gratuita…spectacole in aer liber in parcuri…se pot face foarte multe, dorinta sa fie!

    Partidul trebuie sa iasa inaintea cetatenilor, nu sa astepte, in sediu, ca doritorii sa vina sa se inscrie…alegerile nu se castiga datorita votului NUMAI al membrilor, al celor inscrisi cu acte, ci in special a celor care simpatizeaza cu acel partid, cu acel candidat….

  2. mf3 Says:

    Nu generalizati cu dezinteresul oamenilor. Eu vad ca in sectorul 3 am avut mai curand de-a face cu un dezinteres al PSD, care l-a propus pe „ofiterul armatei romane” Giugula, probabil resemnat fiind dinainte ca oricum n-o sa castige. L-am urmarit cu toata atentia pe d.Giugula – in afara de cazurile Codrii Neamtului si IOR si de izolarea termica a blocurilor n-am vazut sa aiba alta idee. Despre centrul istoric vad ca n-a vorbit decat d.Diaconescu, pe care partidul dvs. NU l-a sustinut in nici un fel in campanie, parca era subiect tabu numele lui. As fi vrut sa pot avea un candidat PSD demn de votat, ca sa-l inlocuiasca pe acest Negoita, cu gardurile si stalpisorii si bordurile lui care au facut din sectorul asta un peisaj complet suprarealist.

Lasă un răspuns

