Cateva cuvinte despre „echilibrul dinamic” in societatea rumana


Auzeam astazi la radio cat este de ofuscat monsieur director general de la Dacia-Renault, pentru faptul ca vezi doamne lor li se reduce pe zi ce trece deverul (productia, vanzarile, profitul), ca si cum Romania si nu mecanismul liber al cererii si ofertei ar avea obligatii de tip contractuale in ceea ce priveste gradul de reusita a acestei afaceri private. Cu alte cuvinte eram direct trasi la raspundere „cu mic cu mare” datorita scaderii cifrei lor de afaceri, incriminandu-se printre altele criza (mondiala) de creditare si reducerea apetitului de cumparare (dacii) la romani.

Acum faptul ca dacistii-renaultisti privati sunt tupeisti este o chestie, dar sa fie si amorali este putin prea mult. Adica pe fondul unei crize mondiale de finantare, in care practic nu mai sunt disponibili bani lichizi centralelor bancare si apoi sucursalele acestora nationale, ce sa fie puse la dispozitie end-userilor sub forma unor linii de credit, plus inrautatirea la extrem a conditiilor de creditare pentru omul simplu si toatea astea ca revers a actiilor capitalistoide inclusiv a companiilor gen Renault pe pietele vestice, sa vii tu acum si sa certi oamenii (romanii) ca au/nu au caciulita (nu cumpara janghinoasele cu roti numite generic Logan) este de domeniul suprarealismului…. Dar de-a dreptul condamnabila este rasteala cu privire la cuantumul cumpararilor de masini second, ce adica ar periclita pe cel de first hand, de parca cumparatorii de masini noi sunt musai abonati la masini asazis popolare… Evident ca in mintea lor ravasita de branza si vin Bordeaux, o dacie-renault este infinit superioara unui BMW M3, sau Infinity FX 35, …dar asta numai in mintea lor…

dacia1300

Coroborand statistica la un nivel macro, de fapt echilibrele sunt serios afectate pe masura ce creste gradul de rapacitate al surselor primare de bani in societatea globala (bogatanii lumii), o slaba afluenta de resurse (nivel de trai) catre public, determinand un feed back similar (de negativ) si pentru rapaci…

1=

PLATON

Despre SorinPLATON

...a ordinary guy in such a complicated word...
Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Cateva cuvinte despre „echilibrul dinamic” in societatea rumana

  1. hippy zice:

    Am 40 de ani, sunt intelectual, integrat in viata publica, am o Dacia 1300, bijuterie, modelul din 1981 cu toate accesoriile cromate, o multime de motive, d-le. Platon sa nu agreez un X5, Mercedes, Jeep sau orice masina de manelist ori spargator de locuinte. As fi serios jenat sa conduc o astfel de masina. Mai am un autoturism italian de 140 CP care nu inspira prostie, lipsa de cultura sau succes in afaceri dubioase. Trebuie sa va spun ca sigla UAP a insemnat ceva, o privesc cu drag si va insemna ceva pentru cei care au respect pentru industria auto nationala, pentru arta in domeniu. La fel as aprecia si un Ford Capry, cel putin dar ideea e ca masinile au simbolizat intotdeauna ceva; pentru asta le cumparam. Unii vor sa demonstreze ca nu au creier iar altii apreciaza arta. Din partea mea, toate atelierele si magazinele de tuning auto au un client mai putin iar cei care au lucrat la UAP Mioveni, un prieten. Tot respectul si toata stima pentru cei care au inceput sa faca masini in Romania, care acum pot rivaliza cu orice masina de epoca. Regretabil este ca se afla in trafic autoturisme Dacia neintretinute, care strica farmecul marcii. La fel de regretabil este faptul ca la un moment dat s-a renuntat la aerul clasic prin confectionarea elementelor de ornament din plastic dar Dacia 1300 ramane o bijuterie.

    Apreciază

  2. SorinPLATON zice:

    @ALM

    Ce naiba d-le Moruzzi… stiti bine ca eu NU DAU in popor sau in ceva strict inrudit, dar ce va face sa credeti ca Dacia (mai) reprezinta filonul national?! Exact pe asta au mizat marketerii de la Renault cand au decis sa cumpere brandul „stramosesc” si anume pe faptul ca se va transcende nostalgia vremurilor pozitive (cate-or fi fost) trecute din filonul national de amintiri, mascat sub un make-up subtire asazis de patriotism…Cu alte cuvinte frantzujii au cumparat Dacia stiind cum o vor baga fara prea mult fasoane pe gatul romanilor, intr-un veciul veciurilor profit unilateral… Ei bine asta (traducerea talharilor) inseamna ca imi bat joc de valorile nationale? …Parca si Cristos a fost rastignit ca s-un bandit si au tot putut apoi „mironositii” sa-l planga ca fataraii doua mii de ani….

    In societatea globala credeti ca Dacia reprezinta o valoare nationala ce sa anime sentimente de glie? Din contra… Eu de fapt vorbesc si biciuiesc cu doua trei intelesuri…si eram ferm convins ca le prindeti din zbor, intelegandu-ne pana acum suficient numai prin „eye contact”…

    Revenind, puteti sa credeti, dar puteti sa credeti in ce verificati anterior cu grija si in niciun caz sa nu credeti in slogane facute sa indemne lumea la inghitire pe nemestecate (pe neverificate) ca oile din frunte dirijeaza turma chiar si-n foc…
    Puteti sa credeti in mine, la fel cum eu cred in dvs…De fapt daca ati fi mai tanar cred ca v-as infia atat de mult imi place tipologia dvs. (de cand am apucat sa va cunosc), dar asha.. 🙂

    Nu va lasati indus subiectiv in eroare de ganduri casandre si aveti incredere in mine-noi, ca vorba ardeleanului… „impreuna, nu ma dau pe-un pumn de cuie…”

    1=

    Apreciază

  3. ALM zice:

    Domnule Platon,

    Sunteti sigur ca romanul simplu merita mai mult decat i se da voie sa merite? Asta intra in contradictie cu dictonul „avem ceea ce meritam”! Nu a venit niciun martian sa ne faca praf industria, guvernele din ultimii 18 ani nu au fost aduse ca cel din 1946, pe turelele tancurilor sovietice, Basescu nu a fost parasutat de flota aeriana chirchiza … Avem ceea ce meritam!

    Nu este ilogic sa aveti oricat de multi vizitatori, ilogic este ca nu ramane aproape nici o urma a trecerii acestora, decat un contor care nu spune daca ceva „s-a lipit” de cititori.

    As fi ramas unul din cititori daca nu m-ar fi durut bataia de joc la adresa industriei auto din Romania. Am lucrat cativa ani intre ei, si la Mioveni, si la Campu-Lung, si la Brasov si stiu ce inseamna automobilul romanesc. Faptul ca nu mai avem nimic romanesc, nici filme, nici muzica, nici industrie si nici agricultura este o constatare. Si atunci este usor sa-ti bati joc de ce nu mai ai. Ajuns aici, adica neavand altceva decat propriul burduhan, este putin probabil sa mai cresca vreun trend. Poata sa apara vreo rascoala ca in 1907. Dar ceva ca in 1989, adio si-un praz verde! Cei care au sperat atunci sunt tocmai cei care au luat-o primii peste bot! Si cand o iei peste bot de la cei in care ai crezut, putin probabil ca sa mai crezi in altcineva …

    Apreciază

  4. SorinPLATON zice:

    @ALM

    Despre comparatia Dacia-BMW(etc) vorbeam in termeni absoluti cu gandul la romanul simplu care merita mai mult decat ce i se da voie sa merite..

    In legatura cu primul paragraf nu reusesc sa inteleg ce vreti sa spuneti. Este ilogic ca am multi vizitatori? Ca mi-am creat un brand de „dur, negativist, fair-play, militant, agresiv, cinic, patriot”? Oare de ce credeti ca sunt cititit? Pentru ca spun prostii sau pentru ca unii transcend virtual in pielea unuia ce spune si face totul fara nicio frica, in lumea reala toti fiind in tara asta mai mult sau mai putini lashi?

    In concluzie eu incerc sa devin un „vestitor” ce sa promovez la prima mana o productie cat mai apropiata de termenul consensual, generic, de adevar. La un moment dat trendul va incepe sa creasca exponential…si asta nu peste mult timp…Durerea va erupe curand in mase si atunci vor simti nevoia sa fie busolate,… iar eu voi raspunde prezent.

    Cu stima,

    1=

    Apreciază

  5. ALM zice:

    Ma uit de cateva zile la acest blog si ma minunez de trafic. Si m-am hotarat sa va dau o umbra de speranta!

    Acest articol arata ca nu ati inteles esenta declaratiei „monsieur director general”. Dacia a fost inclusa in grupul Renault, nu pentru performantele superioare unui BMW M3, ci pentru nisa de piata pe care o aducea: automobilul de 5-6 mii de euro la dotare standard! Acum trei ani, m-am hotarat sa-mi cumpar o masina noua, apeland si la un credit de completare. Am stat zile intregi pe Internet ca sa gasesec automobilul potrivit si, vrand nevrand m-am oprit la „janghina” de Logan. Este adevarat ca nu este plin de crom ca un Lexus, nu are interiorul in piele ca un Rols Royce, nu este o fiara ca un BMW, Audi sau Jaguar. Este o masina de familie, cu consum redus si intretinere ieftina. Sta linistita la cozile de la semafoare din Bucuresti si a mers si cu 150km/h pe autostrazile din Austria si Germania. Mai adineauri am auzit un urlet de motor pe strada. M-am repezit la geam si am vazut un Porsche Carrera prins in ambuteiajul zilnic din Bucuresti. Probabil ca s-au ancrasat bujiile de atata mers la ralanti, sau i-au cedat nervii soferului. De ce si-o fi luat un Porsche? Ce alt motiv decat fitzele specifice paturicilor emanati dupa 1989?

    Automobilul romanesc inseamna locuri de munca pentru romanasi. O masina straina inseamna locuri de munca pentru cei din tara de origine. E simplu si asta a vrut sa spuna frantuzul! Dar fitzele sunt mai puternice decat logica …

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s