Post-apocalismul prezentat realist prin filmul „The Road”


Am zis aseara sa-mi pun un film usurel pe post de desert, daca tot nu mai aveam chef si inspiratie de lucru cu IQ-ul. Si rasfoind eu printre „filelist”-urile mele (arhiva mea de filme descarcate de pe siteul privat omonim) am dat de „The Road” produs in 2009, sub regia lui John Hillcoat, in rolurile principale avand nume ca si Viggo Mortensen, Charlize Theron si altii. Vazand imaginea si trailerul am considerat ca sigur nu ma prinde finalul treaz, „soap-operele” yankee fiind predictibile si asadar plictisitoare. Dar nu a fost chiar asa … Dupa primele 5 minute mi-a sarit somnul de tot, … iar dupa terminarea filmului, am stat inca cel putin doua ore „facand marunt din buze”….

Filmul este asamblat intr-o maniera realistica, un post-apocalism fara excese de glamor, fara impuscaturi si stresuri inutile. Si ce am observat din 2009 incoace la scoala US de film este o usoara abandonare a cliseelor incetatenite gen „happy-end orice ar fi”, gen „binele invinge”, gen „daca e violenta, apoi sa fie tone pe sange peste tine”, etc. Am remarcat in schimb o reorientare spre latura introspectiva, mutandu-se concluzia in a nu mai fi trasa prin naratia de pe ecran cat in sufletul si constiinta spectatorului. Apoi in acest caz, cel putin pentru „traditionalistii romani”, coarda sensibila este atinsa si prin afisarea ca scop major a actiuni, salvarea vietii unui inocent. Apoi, actorii au jucat bine dar nu au performat in a-si exchibitiona talentul teatral, dand intentionat poate mai mult timp desfaurarii dramei in constiintele noastre.

https://sorinplaton.wordpress.com

 

https://sorinplaton.wordpress.com

 

https://sorinplaton.wordpress.com

 

Asi sublinia in mod deosebit este referirea la „focul interior” ce neparat trebuie perpetuat, fapt inedit pentru superficialii si „dogmaticii atei” de americani…

1=

PLATON

Despre SorinPLATON

...a ordinary guy in such a complicated word...
Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Post-apocalismul prezentat realist prin filmul „The Road”

  1. Alex Imreh zice:

    mie mi-a placut si Babylon A.D., macar pt zimbetul lui Vin..

    Apreciază

Lasă un răspuns

