Dialog-monolog cu d-na Alina RAUS (partea a doua)


Buna ziua

Pentru ca mai sunt inca in concediu si mai timp la dispozitie, va trimit in att. cateva dintre concluziile mele (un prim draft), parte dintr-un referat pe care-l scriu pt. doctorat pe tema integrarii si globalizarii. Cine stie, poate sunt interesante si le puteti include in baza de date despre care vorbeati.

Alina Raus

platon

            Managementul unei instituţii de învăţământ [n.a -din sectorul ordinii şi siguranţei publice] care sa ofere cu adevărat resursa umană calificată şi competentă în a-şi sluji patria şi a servi comunitatea nu trebuie să se rezume doar la redefinirea conceptuală, elaborarea de strategii, stabilirea de principii şi planuri de implementare.

            Managementul, prin cei care-l aplică, trebuie să acţioneze, sa se adapteze, sa reacţioneze la schimbările generate de această globalizare şi tendinţă de integrare.Desigur la nivel declarativ, totul este bun şi frumos. Problema apare când trebuie pus în practică, cu oamenii care nu au fost încă formaţi în spiritul noilor strategii şi orientări de politică şi educaţie.Aici intervine componenta de „artă” a managementului, deoarece ştiinţa în faţa unei astfel de provocări este limitată la tehnici, metode, instrumente etc. care, cu toată fundamentarea lor ştiinţifică, nu pot oferi ele singure soluţii la probleme specifice, de cele mai multe ori inedite. Totul depinde de capacitatea managerului de a conduce oamenii, de a le descoperi punctele forte, ignorându-le neajunsurile, şi de a găsi calea de a-i pune în poziţii/posturi  care să le ofere posibilitatea valorificării  abilităţilor în folosul instituţiei.   

            O modalitate de facilitare a unei astfel de abordări ale managementului este DESCENTRALIZAREA. Aici mă refer la descentralizarea totală a deciziei, în sensul de a da „mână liberă” managerului instituţiei de a hotărâ cu privire la modul de utilizare a resurselor (umane, financiare, materiale şi informaţionale), de a stabili propriile modalităţi concrete de acţiune pentru îndeplinirea misiunii instituţiei. Să se renunţe la actele normative şi reglemetările care impun o anumită direcţie sau anumite specificaţii de ordin tehnic care restrâng, inutil, posibilităţile de rezolvare a unei situaţii sau de exploatare a unei oportunităţi. Instituţia publică de învăţământ este un organism care furnizează un serviciu de formare profesională şi trebuie privită şi evaluată ca atare: pe criterii de eficienţă şi eficacitate.

Anunțuri

Despre SorinPLATON

...a ordinary guy in such a complicated word...
Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s