O pauza celesta din pierzania de zi cu zi …


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Despre SorinPLATON

...a ordinary guy in such a complicated word...
Acest articol a fost publicat în O pauza celesta din pierzania de zi cu zi și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la O pauza celesta din pierzania de zi cu zi …

  1. heracliticul 2010 zice:

    CONTINUARE…4)Si pentru a fi mai bine receptat cu „MACULATURA(BIBLIOTECA) mai adaug si faptul ca la pensionare am dorit sa donez intreaga mea arhiva metodico-profesionala{biblioteca,arhiva social-profesionala,mijloace audio-video ,arhiva cercetarii monografice pe care am intrerprins-o privind o istorie a scolii[1894-1994-2004] pe care am slujit-o 1977-2007,.dar managementul scolii si al inspectoratului judetean preocupat sa- mi minimalizeze si sa-mi neantizeze munca,realizarile, viata social-profesionala, civica, mi-au refuzat demersul{chiar prin spargerea usii cabinetului meu de lucru} grabind pensionarea mea contrar legii si pentru araspunde/profita de o comanda politica.si asta in conditiile in care sacrificiul meu in favoarea idealului scolar-educational si cu deosebire pentru invatamantul mediu de informatica pentru valea jiului[infopet77 era unul din cele 6 liceele de informatica din tara] a mers pana la „incasarea unui infarct miocardic[laclasa] si a unei depresii majore”=pensionarea fortata desi mai aveam drept la munca.Sper sa fi reusit a posta tot ceeace voiam a comunica unui PLATO=frunte lata,om inteligent; inca de la primul articol/primul demers de „postagiu”

    Apreciază

  2. heracliticul 2010 zice:

    CONTINUARE…3):Si il citez pe istoricul academician FLORIN CONSTANTINI ca fiind o analiza sincera si succinta si pentru mine sinteza la framantarile unui cititor asiduu al multor texte istorice in sase decenii de viata si cu deosebire din „MACULATURA(BIBLIOTECA)” adunata fiind un traitor intr-o ‘
    ‘”lume de hartie”:-” considerat1989-2099 vor fi considerati o perioada de declin ,clasa politica si poporul roman impartind, in egala masura, responsabiltatea pentru aceasta trista realitate”. Asadar declinul la declinul din vremurile a trei dictaturi[1938-1989] ,uneori chiar si al unor monarhi cu dreptul la veto si mai nou al „presedintelui jucator”.ABSURDISTANversusCE-TI DORESC EU TIE DULCE ROMANIE?

    Apreciază

  3. heracliticul 2010 zice:

    CONTINUARE…2)Si toate acestea in singura ??? si adevarata!!!lume a civilizatiei marelui si neprihanitului occident.Dar mai ales cu singurul?! drum si obligatoriu!? pe ruta Budapesta-Viena. De la I.Antal/G.iesentschi citire la actuala presedentie a nationalistui-democrat-europeanGyozoOrban. Si nu in ultimul rand am dorit cu ardoare si sacrificii de rigoare sa aflu: -ANI…22 !!! ”CINE A TRAS IN NOI”?-UN FLEAC…”I-AM CIURUIT”!!!Am gasit multe raspunsuri pentru uzul profesorului de istorie in amurgul vietii sale si chiar daca in acesti ani de moarte civic-morala si profesional-etica am satisfactia etico-morala si cetateneasca a demitatii si rectitudinii.CONCLUZIILE la care am avut putrea moral-intelectuala sa ajung se subsumeaza unei teze elaborate de un istoric din adevarata elita un „meserias” de mare profunzime si consacrare stiintifica internationala:

    Apreciază

  4. heracliticul 2010 zice:

    CONTINUARE: asadar …intestine… 1)…de 22 de ani o improvizata clasa politica revizuita si adaugita, asociata cu intreprinzatori particulari animati de” totul ori nimic „, „acum ori niciodata”si insotite de o presa inchizitoriala de tipul ”haitelor de caini” lasate libere pe ulitele satului dar supravegheate visceral si scrupulos de o autointitulata” superelita”,avida in a-si prezerva viitorul prin ura si inalbirea propriului trecut printr-o fecalica naparlire ideologica si flagelarea trecutului oricarora dintre cei mai indreptatiti ,cel putin ca ea, la supravietuirea intelectual- civica ideologica .A rezultat o uzurpare politica de tip tenebros si deci fara asumarea responsabilitatii fata de cetateni{CALEA REFERENDUMULUI] .O mixtura socio-economica cu acuzatii permanente din partea” tatucilor”europeni fondatori pentru spiritul traditional balcanic al unui popor spectator la noua constructie europeana-pana la mai recenta tinere a romanilor la barierele acestei constructii-chiar daca doar acum patru ani ne-au fost ridicat rangul [titula fara pitule]la” egali intre egali”.O mixtura rezultanta a unor evenimente la care circa 95-98% din populatia Romaniei a privit uluita si speriata la spectacolul mediatic ce i s-a impus.A rezultat o revolta poulara ce devine rapid revolutie[pe modelul insurectie-revolutie de eliberare ntionala…]O”transformare” indusa intern si extern de forte specializate ale unei oculte autocrate .SI… o clasa politica secondata de o suprastructura democratica resuscitata ori de import dar fara a face eforturile reale si adecvate educatiei civic democrate se opinteste cu o cerbicie demna de o cauza mai inaltatoare tipice pentru istoria unui neam/popor/natiune/comunitate umana. Reinscrierea, reimplementarea,reintegrarea capitalisto-mosiereasca a Romaniei[pluralism politic,proprietate particulara,pluralism ideologic si cultural,mentalul elitelor s.c.l]

    Apreciază

  5. heracliticul 2010 zice:

    Din nou de la capat… intrucat o noua incercare de a comunica …Textul a fost scris in18 I 2010 dar abia azi reusesc sa-l tehnoredactez.Cer ingaduinta cu un novice intr-ale comunicarii electronice.Ma cam chinui dar imi place ca incerc sa inturu in randul lumii bune .Imi dau seama ca balbele de la tehnoredactarea intentiei mele de a contacta pe autorul „pauzei celeste”m-au pus intr-o situatie deloc incurajatoare unui demers initiatic valid[5 ore un text in 3 reprize;si astazi mi-a ”fugit” textul].Poate asta a facut sa nu am si toate raspunsurile asteptate…gandurilor mele legate de un posibil inceput ideatic-relational.Cat despre…”DE CE ”…”MACULATURA”Ea este pana la urma o avutie de familist si bugetar;neam de neamul nu afost vreun potentat.nu inteleg legatura intre destainuirea mea si ‘”bunul simt”pe care eu il resimt ca pe o regula tacita pentru convietuirea armonioasa intre oameni.Si oarecum, in mod special,pentru doi Platoni.Si acum o explicatie. A fost nevoia de pe propra-mi piele a intelege de ce a trebuit sa fiu dat pe toboganul”REFORMEI ISTORICE”a unei societati romanesti ce avea totusi…macar…un ideal[fie el si utopic]pentru un pragmatismal iluziilor desarte[„capitalismulnu a promis si nu produce fericire”-afost prima dumitale reflectie ce mi-a atras atentia asupra disponibilitatilor unui autor sincer si profund]Asadar a noastra clasa politica reformata si adaugita rapid in lupte intestine

    Apreciază

  6. heracliticul 2010 zice:

    De fapt voiam sa incep prin a spune ca te pretuiesc la modul cel mai serios,te admir, chiar invidiez, pentru stiinta si constiinta,pentru rectitudinea intelectuala intr-o lume extrem de pervertita/perversa[nu in primul rand prin marxism ori ceausism]…Un spirit din cele alese,de bun simt si cu responsabilitatea conceptelor,teoriilor ori opiniilor exprimate/sustinute pentru cei care il citesc/ frecventeaza.Si nu in ultimul rand realism si sensibilitate. Frumusetea imaginilor vizionate-tehnica,infrumuseteaza realitatea-dar mai cu seama genericul optimist si relaxant m-au determinat[dupa multe incercari/ezitari sa ma inscriu si eu pe forumul/blogul dumitale.Eu sunt un foarte novice intr-ale comunicarii pe aceasta cale.Am primit cadou de la sotie si copii un laptop intrucat cheltuiam din ce in ce mai multi lei pe ziare/reviste…In21 de ani aproape zilnic am citit si am stocat[pachet/decupaje] circa 16 ziare pe zi[1990] catre4-5[aprilie 2010].Sa zicem[?!]ca am adunat si eu ceva in doua decenii de democratie capitalista:circa 40 de saci de rafie cu „maculatura”[?!]specifica vremurilor noi+circa 20 metri liniari de biblioteca[carti,albume,reviste=circa 2000 volume] specifice centralismului democratic;de asemenea: 120 videocasete;circa 500cd-uri; sute de materiale de colectie inclusiv harti de sec19 si 20.Iar acum,dupa 45 de ani de profesie si 3 de pensie am ajuns sa am o mare, o foarte mare problema:ce fac cu ele/? evident ,in contextul lumii noi ce a minimalizat/ marginalizat sufocant civilizatia renascentista a Europei sec 15- 20.Traiesc, mai ales de 50 de ani [absolvirea liceului],intr-o „lume a hartiei” si in plina crestere de „civilizatie info” primesc loviturile uneltelor primitivismului uman: piatra ,lemn,fier,pamant,carbune,petrol;chiar si aerul ni s-a imputinat.DAR CUM SA POTI ACCEPTA VERDICTUL LIDERILOR LUMII DE AYI CA SE PRODUCE SFARSITUL ISTORIEI CAND IN MII DE ANI EA A DEMONSTRTAT DE FOARTE MULTE ORI TRAGIC CA POATE FII NVATATOAREA VIETII IN CAYUL LIDERILOR OAMENI RATIONALI privesc,uluit,la ce mi a oferit” pauza celesta” si ma intreb:devine natura mai frumoasa prin tehnologie ori aceasta expresie a artisticului reuseste sa surprinda esentele naturii ceeace sensibilitatea omului nu mai reuseste?FELICITARI PENTRU CEEACE IMI ESTE DAT SA GASESC DE CATEVA LUNI CAND APELEZ LA BARA :PLATON.SI MAI ALES MULTE MULTUMIRI. Sper a avea puterea necesara spre a ma folosi cat mai mult de minunea mea de laptop. 40 de ani am condus [pe an scolari] un caiet pe care elevii mei il considerau ca pe micul laptop al profului de istorie Platon.ASADAR DOMNULE”UNUL DINTRE EGALI”,continuare[!!!]la ce incepusem mai jos:CINE ESTI[evident, daca nu cer prea mult]DUMNEATA, dincolo de ceeace vad si oferi , dincolo de viziunea si propunerea anuntate.Desigur si pentruca la randul meu sunt un Platon,Cornel. Desigur si pentruca te-am inscris,cu mandrie,pe bara[?!] alaturi de Adrian Paunescu . Si,zilnic,incep navigarea cu voi.Sunt si destul de curios de a afla daca nu cumva avem si un alt punct comun. Odata,intr-o destainuire a dumitale citeam ca ai invatat multe de la bunicii tai pe care destul de eliptic ii situai undeva intr-o zona de munte ce parca era/este zona de bastina bunicilor mei…SA FIE ATAT DE MARE COINCIDENTA DE NUME incat sa avem micul nostru areal comun[oarecum poza de iarna sau intrarea in codrul des de brazi]:PLATONESTI-GALAUTAS DEALUL CISCULUI-TOPLITA [judetul Harghita] De cind cu laptopul am aflat ca in Romania sunt cateva sute de” PLATONI”si cateva zeci de mii in lume. Ar fi culmea idealismului[?] sa poata fiinta o asociatie a purtatorilor cu numele asta mare si cu o atat de mare incarcatura.Ma opresc insa repede cu gandul in fata dezarmantei intrebari din mentalul colectiv din zilele noastre:CA SA CE? SALUTARI DE LA UN TIZ { student la BBCluj-istorie si filosofie1961-1967″}” pierdut”[stergerea identitatii social profesionale prin cacealmaua istorica jucata romanilor in decembrie1989,pensionare si desconsideratia umana ca o consecinta]PIERDUT {una victima de la hustitia inosentia}IN VALEA JIULUI.A SERVIT CORECT SI CU PASIUNE INVATAMANTUL ROMANESC DIN SCOLI ALE ACESTEI PARTI DE TARA CE SE PIERDE SUB NEPUTINTA CONTEMPORANILOR SAI.

    Apreciază

  7. heracliticul 2010 zice:

    De fapt voiam sa incep prin a spune ca te pretuiesc la modul cel mai serios,te admir, chiar invidiez, pentru stiinta si constiinta,pentru rectitudinea intelectuala intr-o lume extrem de pervertita/perversa[nu in primul rand prin marxism ori ceausism]…Un spirit din cele alese,de bun simt si cu responsabilitatea conceptelor,teoriilor ori opiniilor exprimate/sustinute pentru cei care il citesc/ frecventeaza.Si nu in ultimul rand realism si sensibilitate. Frumustea imaginilor vizionate-tehnica,infrumuseteaza realitatea-dar mai cu seama genericul optimist si relaxant m-au determinat[dupa multe incercari/ezitari sa ma inscriu si eu pe forumul/blogul dumitale.Eu sunt un foarte novice intr-ale comunicarii pe aceasta cale.am primit cadou de la sotie si copii un laptop intrucat cheltuiam din ce in ce mai multi lei pe ziare/reviste…In21 de ani aproape zilnic amcitit si am stocat[pachet/decupaje circa 16 ziare pe zi[1990] catre4-5[aprilie 2010].Sa zicem[?!]ca am adunat si eu ceva in doua decenii de democratie capitalista:circa 40 de saci de rafie cu „maculatura”[?!]specifica vremurilor noi+circa 20 metri liniari de biblioteca[carti,albume,reviste=circa 2000 volume] specificecentralismului;de asemenea: 120 videocasete;circa 500cd-uri; sute de materiale de colectie inclusiv harti de sec19 si 20.

    Apreciază

    • SorinPLATON zice:

      @Heracliticul
      Stimate domn,
      Se pune problema de bun simtz „de ce sau pentru ce ati stocat colaje, ati citit tone de maculatura, ati adunat alte efecte de mass media, etc., de 21 de ani incoace”? In rest nu pot decat sa va multumesc pentru aprecieri. De la dvs si oameni ca si dvs sunt binevenite; de la potentati venite, le consider un afront …

      Apreciază

  8. heracliticul 2010 zice:

    incerc sa te citesc si sa te inteleg. in fapt si pana la urma urmei cine esti dumneata sorin platon/?

    Apreciază

    • SorinPLATON zice:

      @Heracliticul
      Stimate domn,
      Din perspectiva fizicii cuantice sunt mai mult energie decat materie; Din perspectiva biochimica sunt un ceva intre un ferment si anticorpii monoclonali; Din perspectiva high-tech sunt un soft antivirus; Din perspectiva filozofica sunt un ceva intre … Heracle (vezi muncile lui H..) si portarul mitului pesterii lui Platon; din perspectiva existentiala si a prezentului sunt un filtru ce despart apele …

      Apreciază

  9. popalumi zice:

    Poze care imi mingiie inima ,mintea si ochii.

    Apreciază

    • SorinPLATON zice:

      @Popalumi
      Este motivul pentru care le si public. Daca un cat de mic efort poate induce o speranta si o stare pura de bine in semenul meu, atunci trebuie neabatut facut. S-ar putea sa fie singurele lucruri gratuite si bune ce ni le mai putem face unii altora in actuala suprarealista viata …

      Apreciază

Lasă un răspuns

