O instigare globala la indignare

by

„Ce e mult e prea mult” spune o vorba populara cu tenta universala. Insuportabilitatea atmosferei realitatilor vietii de zi cu zi tinde sa ne induca o stare permanenta de prostatie, de scarba si oroare. S-a vorbit mult in trecut si se bate in continuare moneda pe „necesitatea iminentei” unei schimbari spectaculoase prin amplitudine, a tot ceea ce generic azi acceptam pe post de prezent. Un prezent a imoralitatii atroce, a cinismului sofisticat pana la grad de arta, a sumei de nemultumiri si frustrari globalizante, rezultatea dintr-o neostoita munca de denaturare antropomorfa a umanitatii, in directia alienarii de fond a cetateanului planetar.

Marea majoritate populationala a lumii este prin politica pasilor pervershi si marunti adusa la un statut de masa amorfa de manevra, redusa la cele mai rudimentare asteptari si idealuri si asta de catre cine si pentru ce? Dupa cum am mai raspuns si in alte eseuri, de actuala ordine mondiala, generata de un caduc sistem perpetuat, de exploatare a omului de catre om, de „acumulari majore in maini minore” in paralel cu recrudescenta penuriilor in masele de sclavi, vorbim aici de capitalism, un sistem ce variaza liber pe o paleta coloristica a infamiei morale, de la conservatorul cenusiu  pana la liberalul mov… daca meschinul poate fi asociat coloristic.

Inspirati de notiunea asa zis utopica de bine, spiritele elevate altruiste, tot mai mult tind pentru aglutinarea eforturilor proprii in directia crearii unui culoar larg revolutiei globale, ce iata ca se cere tot mai insistent. Si atunci sa fie oare acest text parte a unei instigari spre indignare, o pre-etapa a instigarii spre nesupunere morala, etica, civica, defensiva, menita sa apere principii si valori amenintate de tavalugul turbo-capitalismului globalizat neoliberal? Nu stiu inca.. Raspundeti-mi dvs…

Cert este ca actuala stare a lumii, cu ajutorul lui Nietzsche, Spengler, Agamben, Baudrillard, Marx se poate postula sub forma unui manifest acuzatoriu in cinci capitole, la adresa responsabilitatilor oculte:

1.Prezentul nu numai pare ci chiar este lipsit de orice iesire; cine propune solutii este dat la o parte, ca si cum ar exista un consens ocult ca totul sa mearga din rau in mai rau.

2.De la stanga la dreapta, reprezentantii clasei politice sunt lipsiti de relevanta, discursul lor pliindu-se cliseelor ce domina demagogic limbajul publicitar, in timp ce cazanul social este inchis ermetic, presiunea interioara crescand exponential si necontenit.

3.Doua secole (de fapt mai mult de zece, din antichitate evoluand mascat flagelul) de capitalism si nihilism au dus la o extrema alienare sociala, la o instrainare a fiecaruia de ceilalti si de lume in ansamblu acesteia.

4.Apologia omului rau de la natura este doar partial adevarata, acceptand actul creatiei, admitem implicit ca am fost creati cu premeditate rai de (si semanand cu) demiurgi rai. Apologia si justificarea lacomiei prin instictul animalic al omului se anuleaza prin insasi definitia umanista a omului. Legea junglei se aplica in jungla, in populatiile speciilor fara constiinta de sine si nu in societatiile umane. Asadar defectele fundamentale rudimentare ale omului sunt perfid cultivate de, si in interesul obscur a celor ce definesc si conduc actuala ordine mondiala, in scopul exploatarii nemarginite si fara scrupule a muncii si esentei umane, intr-o directie poate profund diabolica.

5.Cine (-cati) mai creste acolo unde s-a nascut? Cine (-cati) mai locuieste unde a copilarit? Cine (-cati) mai lucreaza unde locuieste? Cine (-cati) mai traieste acolo unde si stramosii sai au trait? Iar copii zilelor noastre ai cui mai sunt? Ai parintilor lor, sau a mass-mediei, instrumentul pervers corupator al acestei ordini mondiale? Am fost rupti de orice forma de apartenenta, ca sa nu mai fim de niciunde. Istoria noastra este cea a colonizarilor, a migratiilor, a razboaielor, a exilurilor, a distrugerilor si dezradacinarilor. Este o istorie a tot ceea ce face din noi niste straini in aceasta lume.

Dat fiind aceasta cruda realitate nu putem introduce pe ordinea mondiala (si locala) de zi tema insurectiei totale ce va sa vina… Catastrofa in schimb nu va mai veni, deoarece aceasta deja exista, o traim secunda de secunda. Diabolizarea insurectiei in fals, de catre apologetii celor 10% din populatia lumii ce o conduc cu mana de fier pe restul, traducand-o in termeni de anarhie, terorism, sabotaj, isterie nu fac decat sa amplifice statusul de trezire in valuri largi, a noi si noi spirite libere, iar apoi initiativa de uniune lucrativa in directia combaterii acestui rau esential

P.S. Aici (click pe link) gasiti albumul cu fotografii (suplimentare) aferent acestui articol.

PLATON

„unul dintre egali”

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Răspunsuri to “O instigare globala la indignare”

  1. dementor Says:

    Ei da domnule Sorin,ramane ca cineva sa inceapa in termeni reali ..personal sunt pregatit sa schimb mersul lumii

  2. nbsh Says:

    Excelent!
    Dar am o obiectie: prea multe poze. Se incarca greu pagina, iar textul e mai greu de citit… As spune ca e pacat de texte…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: