Schepsisul alegerilor Parlamentare 2016

by

In urma analizei mele, campania electorala pentru Parlament din aceasta toamna (2016) va fi total atipica. Foarte multe categorii de „nou veniti” vor incerca sa seduca electoratul prin vorbe (promisiuni mai mult sau mai putin verificabile), soliditatea candidaturilor lor fiind intemeiata pe pozitia lor individuala in societatea civila, in sfera profesionala, etc. si mai putin pe valentele formatiunii politice ce o reprezinta.
In ochii electoratului s-a demonetizat, daca nu chiar demonizat, partidismul si termenul de politica. Desi nu constientizeaza ca totul in societatea umana se desfasoara pe baza unor proceduri implementate prin politici variate, terminologia clasica in sine a devenit contraproductiva. Este motivul pentru care sistemul ocult (serviciile de informatii) au fortat un rebranding al interfatei ce administreaza puterea, introducand in schema conceptul de „tehnocratie”.
In acelasi timp si „veteranii” (dinozaurii) politicii romanesti vor incerca sa-si perpetueze sinecurile, mimand cabotin marea apropiere de popor, si cum altfel decat tot prin vorbe, prin promisiuni mai mult sau mai putin fara finalizare, eventual prin cadouri otravite de genul celor prin care s-au scos daunazi cateva zeci-sute de impozite. Si nici nu mai conteaza intemeierea analizei economice in baza caruia s-a produs evenimentul, cand totul este subscris interesului de supravietuire politica cu orice pret la tabloul national de comanda.
Asadar prevad ca vom fi martorii unui urias „concert” kitch, unul distonant, multi-decibelic, „polifonic”, in care toti candidatii plus partidele lor genitoare, vor crea un ceva intre zgomotul de fond poluant si haos, dar care vor reusi in cel mai buna caz sa amuze crispat end-user-ul electori, in cel mai rau caz, zapacindu-i total.
Ca atare, pe post de strategie de „atacare” a campaniei electorale as recomanda (mai ales formatiunilor politice cu buget limitat) un joc formal, cu investitii minime, cu bifarea minimale a actiunilor obligatorii de PR, lasand sa cheltuie in van pe cei cu putere financiara ridicat, care o vor face insa sub rezerva ca vor arunca pur si simplu banii in vant. Si asta pentru ca „consumatorii” sunt si vor fi suficient de abili sa nu creada nimic si sa nu se lase influentati de „toti cei ce din 1990 tot ne vor fraudulos votul si pentru care contam doar la alegeri”.
no-vote
In concluzie vor conta in ecuatie exclusiv (1) capacitatea de a oferi legal pomeni electorale legale, (2) capacitatea de a capta cat mai mult atentia publica via mass-media prin intermediul unor comunicatori versati, cunoscuti, ce sa aiba teschereaua plina cu „breaking-news” de interes politic, (3) si cu voia dvs., Maria sa sansa (norocul).
Toti cei ce vor merge pe o linie clasica de conducere si finantare a campaniei electorale, vor pierde indoit, si asta atat pe latura nerealizarii procentului de voturi mizat, cat mai ales pe mari pierderi materiale (logistice, financiare).
Se poate spune „ca campania” s-a castigat sau s-a pierdut deja, pe mana activitatii partidelor si comunicatorilor acestora de pana acum. Daca ai in randurile „tale” purtatori de dosare penale, de sinecuristi, de notorii personaje fara relevanta, de personificari cronice a furiei si nemultumirii populare, eu zic ca-si pot lua adio de la succes, inca dinaintea „bataliei” (ca sa folosesc un termen uzual folosit mai ales de demagogii politichiei romanesti).
Asa ca watch out dudes! Ochii pe situatie ca pe butelie, sa nu ziceti ca nu ati fost in cunostinta de cauza, ca oricum cine nu deschide ochii, sigur va deschide (in pierdere) la sfarsit punga.
„primus inter pares”
sorinp
PLATON

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: