Sociopatia vietii de zi cu zi

de SorinPLATON Traim momente de confuzie generalizata, de la yankeul ce intelege sa-si apere propriile valori nationale (prezervarea consumismului extrem intr-o lume tot mai saraca in resurse) distrugand valorile nationale ale altora si pana la tiganul roman ce intelege sa se propaseasca social-economic cersind si zdrobind capete de „lichele” occidentale ce nu-i inteleg si nu vor sa-i accepte statutul de „minoritar dictatorial mondial”. O intreaga pleiada de state si personalitati publice contemporane incearca din rasputeri o rapida scurtcircuitare a piramidei lui Maslow, incercand siret o aburcare pe pozitie de mare putere militara de pe o pozitie de tara in curs de dezvoltare (China), o pozitie de mare lider national in timp ce in particular nu-si pot manageria eficient nici macar nevasta (Sarkozi), etc… Inversarea valorilor, sau cel putin a perceptiei acestora la nivel mondial-national se transforma incetul cu incetul intr-o adevarata sociopatie, o plasare a idealurilor, starii de echilibru, coeziunii social-geografice la nivel de VIRTUAL (internet, productii culturale sau mass-media) in timp ce FIZICUL se adanceste pe zi ce trece tot mai mult in marasmul indiferentei, atomizarii si uniformizarii tampe de spirite, ca efect colateral al globalizarii. Se ajunge astfel ca contrastantul „fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor va fi imparatie cerurilor” sa devina un deziderat, cu cat omul contemporan asimiland mai multa informatie si constiinta, cu atat contribuind mai mult la indobitocirea, salbaticirea lui. Traim astfel in mijlocul vrut ecstatic a societatii capitaliste de consum „multilateral dezvoltate” si ar trebui prin definitie sa fim la un pas de Nirvana, dar totusi nu suntem, si pe zi ce trece si ce cucerim noi redute in implementarea asa zisei „dezvoltari sustenabile postinformationale”, societatea capitalista a viitorului, vedem dessu-urile formei fara fond numit marketing politic, a productiei de pseudo valori dupa cerintele moralitatii si dezvoltarii „pietei sociale”. Oamenii actioneaza de obicei intr-un fel sau altul din necesitate, ceea ce reprezinta ca si concept prioritar si util cercetarii de marketing, o stare de lipsa, de privatiune ce genereaza o stare de tensiune posibil utila in cautarea si preluarea agentului declansator ce sa readuca echilibrul dorit. Deschiderea informationala la nivelul societatii, cu schimbarea mentalitatii la nivel de individ, importurile din alte zone (tari, regiuni geografice)  mai dezvoltate a unor idealuri si deziderate aproape necunoscute, inclusiv a mijloacelor specifice de a le indeplini, au dus la constientizarea unor nevoi si cerinte complexe, a caror satisfacere implica efort si organizare atat la nivel de individ cat si de stat, precum si o conjugare eficienta a eforturilor acestora. Ca si  numar necesitatile si apoi dorintele sunt nelimitate, doar gradul de educatie individuala sau coercitie sociala limitandu-le ca si intensitate, iar la un anumit moment dat de excedere cu mult a cerintei si asteptarii din partea „end user-ilor” fata de contraoferta unei clase politice, in eventualitatea lipsei  unei autoreglari de sistem prin forta bruta (greve, proteste, revolte, etc) automat se genereaza un mix de pasivitate indiferenta, un factor favorizant evadarii din fizic in virtual, din normal, intr-o mai mica sau mai mare alienare. Prezenta nevoilor primare a caror nesatisfacere transforma grija zilei de maine intr-o obsesie se poate traduce prin disparitia rabdarii, a tolerantei, ajungandu-se la agresivitate si violenta. Ce se intampla in conditiile in care societatea te amageste dar nu-ti da…, ce se intampla cand aceiasi societate este pseudopermisiva dar pe fond represiv-coercitiva…, ce se intampla cand de fapt binele (societatii) se refugiaza cronicizant intr-un deziderat nepalpabil…? Oare manifesta sociopatia sa fie asimilabila starii de ruina a unei case in constructie sau a uneia subrede ce sta sa cada?… 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s