Despre atmosfera (parca) calda a sarbatorilor ante ’89


Chiar si cu televiziunea aceea minimalista, sarbatorile de Craciun si Anul Nou erau reflectate in acele vremi cat se poate de frumos, ceea ce-n zilele superconsumismului de azi nu prea sunt. Mai exact calitatea programelor de atunci te faceau sa constientizezi spiritualitatea, unicitatea evenimentelor, pe cand acum in cel mai bun caz mass-media face doar apologia unei goane nebune dupa cadouri, dupa pizma, alienare, desfranare si nimic mai mult.

Va mai aduceti aminte de programul de revelion din anii 70-80? Copil fiind,  asteptam cu sufletul la gura in vancanta de iarna la tzara, la bunici, sa-l vad din nou pe Nea Marin, pe Dem Radulescu, Puiu Calinescu, Bocanet, Anda Calugareanu, Fintesteanu, etc. Ce vremuri?! Dar azi? Dupa cine am putea astepta cu sufletul la gura? Dupa o Vacanta Mare? Dupa un Florin Salam?!…Bleaah

Asa ca daca nu va deranjeaza, stimati interlocutori virtuali am sa va rog sa prezentati in acest blog, clisee reprezentative din propriile dvs sarbatori de iarna. Eu zic ca aceste momente trebuie sa ne faca sa lasam zavistiile marunte si neintemeiate si sa ne adunam „in jurul focului din camin”, cu o cana de cafea sau vin fiert in mana, unde sa cantam si ne veselim impreuna ca intr-o mare familie de pe network ce suntem. Ca un preambul a aceastei ocazii, baietii mei nazdravani au tinut cu tot dinadinsul sa va trimita cate o urare:

 

Deci cine sparge gheata? Hai sa incepem bine noul an, ca doar vorba aia.. „de ce sa ne fie rau, cand ne poate fi bine”?!

„unul dintre egali”…unul dintre dvs…
SorinPLATON

Despre SorinPLATON

...a ordinary guy in such a complicated word...
Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Despre atmosfera (parca) calda a sarbatorilor ante ’89

  1. vio zice:

    Parca am trait in lumi paralele. Dupa vizita tovarasului in China in 71 a inceput sa se inghete la loc tot ce a fost dezghet inainte (e drept ca eu pe vremea aceea imi pierdusem inocenta copilariei din cauza varstei mai avansate) si a inceput cultul personalitatii. Cu Andu Bocanet am fost colega de liceu, imi amintesc varietatile de atunci, dar AB a murit in 77. Cum sa stergi cu buretele anii 80 sau sa zici ca era mai bine? Nu consumam ca n-aveam ce. Sa nu intelegi ca sunt cazuta in partea dorsala de admiratie pt consumerismul si globalismul de azi dar inca imi amintesc cum a protejat-o profesoara de matematica pe una din fiicele mele care trebuia sa inghete pe sub ferestrele partidului spunand Plugusorul (singurul colind acceptat de tovii suspusi) spunand ca nu stiu ce treaba importanta are in scoala.
    Hai sa lasam putin deoparte ce-a fost si sa ne bucuram de ce avem; tu de copiii astia minunati (sa-ti traiasca!) si eu de ai mei.
    Sarbatori fericite si un an nou mai bun!

    Apreciază

  2. i.o.flavius zice:

    Craciun Fericit si un An Nou Frumos, cu impliniri si sanatate!
    Flavius

    Apreciază

Lasă un comentariu