Vanatoarea de vrajitoare…

13 mai 2008 by SorinPLATON

…trebuie sa inceteze. Romanii nu au veleitati de aceasta factura mai mari decat restul harrypoteristilor (cetatenilor) europeni. Italia trebuie sa-si gaseasca un nou mesaj identitar promotional, nefiind suficient sa exacerbezi un exemplu “mai negativ” pentru ca “negativul” tau sau fie luat drept “pozitiv”…

Pana sa intre Romania in Europa italienii (am inteles de la colaboratori ca) erau gratulati cu apelativul de “tiganii Europei”. Sa inteleg ca intre timp s-au tratat prin inginerie genetica si o politica intensiva de hibridari & selectii de linii fenotipice dorite? Oare dansii nu au ramas ACEIASI broscari pantalonari cu pretentii? Oare de bine ce le este in cizma au inteles pidosnicii Remus-Romulus sa ne asalteze “investitional” si populational tara? De ce vin la noi in proportii apocaliptice de barbari migratori, daca suntem atat de demonici, hoti, violatori, cretini, etc.?

Ce nu inteleg macaronarii, pardon.., broscarii astia pantalonari.. este ca atat la ei in “caputa” (regionalism) cat si in alte tari ce se dau lovite in aripa de asaltul noilor cetateni comunitari, facand abstractie de unele din principalele prevederi ale constitutiei europene (e vorba de dreptul la libera circulatie, libera migratie intracomunitara, libera practica), ceea ce-i anima la naturel are o alta semnificatie, mult mai profunda de a putea fi inteleasa de toti …abagii. Sentimentele de intoleranta, de rasism si xenofobie sunt primele semnale ale stresului de aglomerare. In crescatoriile de gaini, un numar mai mare de pasari pe metrul patrat le face pe toate sa dea in canibalism, ucigandu-se intre ele, aparent fara sens; la fel cu alte animale studiate…printre care si maimutoii de oameni. Valuri tot mai mari de neanderthalieni pe metrul patrat, cresterea poluarii, cresterea costului vietii, determina stres, nervozitate agresivitate, iar restul simptomatologiei sociopate sunt cosmetizate prin gasirea unor tapi ispasitori (intotdeauna altcineva decat self-ul, sau altundeva decat maidanul in care isi traiesc micimanele saga).

Totusi nu este de inteles de ce numai romanii sunt ciuca bataii de joc europene? Oare suntem mult prea evident cei mai dobitoci? Oare ne musteste parsivenia din ochi? …Ori doar suntem victimele unei mode, a unui trend…o moda ca cea a evreilor gazati in WWII poate…

Eu zic ca sa stam romanii cu limba in gura nu este o solutie. Astia nu se vor opri. Este necesar un efort comun concertat pe toate palierele: intelectual, legal, om-om, etc. Consider ca ONG-urile ar fi bine sa mai lase din gura ciolanul electoral neaos si sa se puna in slujba interesului national, ce iata este la mare suferinta; Basescu in loc sa umble cu buldogii si cu ardeii umpluti in lesa pe strada mai bine si-ar bate gura aia strepezita de atata hahait idiot in directia punerii intregii societati in stare de stand-by si apoi actiune. Nu este permis sa fim bataia de joc a intregii lumi…si mai ales pentru ce si a cui vini? ..pentru ce si a cui impotente?

Cred imperios necesar ca cel putin PES Activists Romania trebuie sa ia o atitudine sincera. Ceva demonstratii-flash moburi corelate in intreaga tara (luna aceasta ca sa nu se dilueze emotia-minunea celor trei fatidice zile), ori cel putin promovarea si propagarea unor atitudini de felul celei prezente in acest blog, tot este ceva decat nimic… Demonstram ca ne doare si ca nu acceptam. Demonstram ca putem si mushca daca suntem calcati prea insistent pe coada.

La lupta pentru demnitate nationala!

1=

also

Sorin PLATON

DEMOCRATIA OCCIDENTALA LA INCERCARE

13 mai 2008 by nraducanu

            Lui Winston Churchill i se atribuie fraza: „Democratia, desi imperfecta si criticabila, este totusi indiscutabil cea mai putin rea dintre toate sistemele de guvernare“. Cu 60 de ani in urma cand erau rostite aceste cuvinte, lumea abia iesise din razboiul contra fascismului si se parea ca este si o victorie a democratiei. Dar chiar daca ar fi cea mai buna dintre toate formele rele de conducere, asta nu e deajuns pentru a subscrie la toate defectele ei. S-a prabusit si comunismul sovietic, dar sperantele puse in epoca ce s-a deschis nu s-au confirmat. China si Rusia au preluat capitalismul vestic, dar nu inteleg sa preia si modelul democratiei occidentale. Libertatea de opinie, drepturile omului, alegerile democratice, capata o serioasa concurenta in formula statului autoritar, care economic este o solutie plina de succes. Si tot mai multe tari din Africa si Asia, dar si din alte colturi ale lumii, sunt atrase de un asemenea model.

            In acelasi timp in tarile occidentale are loc o scadere continua a participarii electoratului la urne, partidele traditionale isi reduc numarul membrilor, se duce lipsa de candidati competenti pentru posturile eligibile, interesul oamenilor pentru politica s-a micsorat. La marea provocare ce se profileaza la orizont, democratia occidentala se arata incapabila sa dea o riposta convingatoare. Iar exportul modelului societal american s-a dovedit un esec pe toata linia.

            Definitia democratiei, in acceptia ei moderna, se poate reduce la doua caracteristici : respectarea drepturilor omului, asa cum sint inscrise in Carta ONU, si gradul de participare al poporului la exercitarea puterii in tara respectiva. Dar despre ce „participare a poporului“ reala poate fi vorba acolo unde fortele economice exercita din umbra o presiune irezistibila asupra celor politice, desi acestea afirma ca au fost liber alese ? Suntem in prezent martorii unei vaste campanii electorale in SUA, unde fiecare dintre candidati arata public sumele impresionante pe care le-au primit, in mod perfect legal, din partea diferitelor companii si persoane.

            Organizatia „Freedom House“, finantata partial de guvernul american, iar partial din fonduri private, considera ca dupa doua decenii de progres, „lumea libera“ inregistreaza de vreo doi ani un regres. Harta pe care o publica pe site-ul sau internet arata cca.40 % din mapamond colorat in rosu (tari ce nu sunt libere), aproape 40 % colorat in verde (tari libere) si cca. 20 % – in galben, tari ce sunt numai partial libere. In opinia acestei organizatii de tendinta conservatoare, printre „tarile nelibere“, alaturi de China, Cuba, Coreea de nord, Vietnam unde sunt la putere regimuri comuniste, mai figureaza Rusia, Belorusia, Birmania, Iran, Siria, Sudan, Algeria, Tunisia, Libia, Angola, Congo, cateva tari asiatice din CSI, o serie de tari africane, s.a. In tarile „semi-libere“ sunt considerate Albania, Turcia, Georgia, Rep. Moldova, Afganistanul, Tailanda, Filipine, Nepal, Etiopia, Maroc, Nigeria, Mozambic, Columbia, Bolivia, Paraguay, Ecuador, Haiti, s.a. S-ar parea ca drept principal criteriu al acordarii calificativului libertatii este atitudinea guvernului respectivei tari fata de Statele Unite sau Israel, caci de pilda pe harta sunt „libere“ Mongolia si Ucraina, dar „nelibere“ - Arabia Saudita si Egipt.

            Democratia primeste astazi lovituri si de alta natura. Intr-o serie de tari din lumea a treia au loc alegeri libere, dar ele sunt castigate de  partide radicale, ca de pilda in Palestina (Hamas) sau in Nepal (maoistii),  fapt ce ridica occidentului dilema daca vocea poporului, liber exprimata, legitimeaza recunoasterea unor regimuri autoritare sau chiar cu trasaturi extremiste. In Rusia, Putin a jucat si joaca cu maestrie rolul principal in piesa democratiei (alegerile au fost castigate „doar“ cu 70 % din voturi), dar rezultatul este o „democratura“. Indeosebi in Africa si Asia oamenii au devenit cinici, deoarece chiar unde valorile occidentale sunt laudate in gura mare (de pilda in Filipine), democratia nu a adus nici o imbunatatire in viata populatiei. Preturile la alimente, dictate de piata mondiala, au condus - acolo unde guvernele sunt incapabile si coruptia e regula generala – la neincredere generala in institutiile statului. Peste tot acolo in aer pluteste dorul dupa un autoritarism pragmatic, de tip chinezesc, lucru ce l-a inteles si batranul om de stat, Lee Kuan Yew, care ani de zile a condus Singapore in mod patriarhal, dar eficient si care spune : „Democratia occidentala nu e potrivita pentru noi. Noi mergem pe drumul propriu, o cale mult mai buna pentru noi“.

            Si in vest a inceput sa se inteleaga ca democratia nu poate fi impusa, ci trebuie castigata prin eforturi de fiecare popor. Chiar Statele Unite au avut de parcurs o cale lunga pana cand, abia pe la mijlocul anilor 1960, negrii au obtinut drepturi egale prin lupta lui Martin Luther King. Dar atractia modelului american a pierdut mult din forta chiar in occident, indeosebi prin cazul torturii din inchisoarea Guantanamo, incalcarea regulilor internationale in atacarea Irakului, bruscarea aliatilor prin rapirea unor cetateni si bagarea lor in lagare secrete ale CIA s.a. Nu asa trebuie sa arate idealurile democratice ale vestului. Cu o luna in urma, un sondaj al institutului Gallup a aratat ca peste 70 % dintre americani cred ca tara lor merge acum intr-o directie gresita. Imaginea simplista a neoconservatorilor despre politica externa americana ca solutie miraculoasa pentru toate relele omenirii este acum sfaramata in tandari. Nici macar candidatul republican la presedintie, McCain, nu mai aminteste nimic in campania sa despre un mars triumfal al valorilor americane,si preconizeaza multilateralismul, consultarea celorlalte tari ale lumii in problemele grave ale omenirii.

            In revista germana „Der Spiegel“ (5 mai 2008)) se arata ca democratia nu mai este, in ochii celor ce ii cantaresc lipsurile si avantajele, un “non-plus-ultra“ spre care trebuie tins, iar autocratia nu mai e, mereu si pentru toti, o sperietoare. Atat timp cat democratia ramane un sistem impus din afara, ea se pune pe sine in discutie, mai ales cand in practica este redusa la aspectele formale. A fi tolerant cu experienta altora si intelegator cu ele, este si aceasta o dovada de spirit democratic. „Good governance“, adica conducerea spre binele poporului, nu e desigur posibila fara participarea acestuia; dar nu neaparat prin interventia occidentului. In Nigeria, tara de peste 120 milioane locuitori, s-au creat o multime de partide dupa modelul occidental, dar repede ele au devenit niste instrumente ale diferitilor oameni de afaceri. Indeosebi acolo unde intervin si partide etnice, competitia electorala „democratica“ se ascute pana la ciocniri armate. Printre oamenii ce se simt nefericiti astazi, cei mai multi sunt cei din tarile ce au apartinut spatiului sovietic si in Irak, care sunt nostalgici dupa fostul regim. Democratia nu face in mod automat pe oameni fericiti, dar mai curand oamenii fericiti sunt cei ce fac democratia.

            Coreea de sud sau Taiwanul, au fost dictaturi cateva decenii, dar odata cu cresterea nivelului de trai si a educatiei populatiei, ele si-au putut permite si libertatea politica. Exemplul Chinei contrazice insa si aceasta formula. Dintr-o tara aflata in saracie absoluta, ea s-a desvoltat cu pasi uriasi in numai 30 de ani, iar populatia este in mare majoritate satisfacuta. Presedintele Hu Jintao declara pe drept cuvant : „Noi suntem cei ce in realitate garantam drepturile omului, atunci cand asiguram hrana pentru 1,3 miliarde de cetateni ai statului !“. Se desvolta rapid si India, cea mai mare democratie din lume, desi nu in ritmul Chinei, deoarece are probleme complicate cu numeroasele minoritati etnice si religioase.

            Este dificil sa se traga o concluzie ferma despre avantajele unui sistem democratic fata de cele al unui regim autoritar intelept condus. Democratia parlamentara de tip Westminster, cu separarea puterilor si pluralism politic, trece in acesti ani printr-o criza de incredere si este greu exportabila. Multi oameni politici ai unor tari mici, confruntati cu dificultati greu de depasit, viseaza sa puna mana pe putere cu forta sau prin alegeri trucate si sa instaleze un regim autoritar, indepartandu-si cat mai mult timp adversarii, nu atat pentru obtinerea de avantaje pentru ei si cercul de sustinatori, ci pentru a proceda neturburati la reforme economice si sociale radicale menite sa ajute starea celor multi. Cu asemenea promisiuni pline de sperante, puterea o pot cuceri atat aventurieri, preocupati de interesul propriu, cat si idealisti cinstiti si talentati, devotati propasirii natiunii. Important este ca electoratul sa nu confunde promisiunile false, cu cele sincere si veritabile. Dar si mai important este sa evite a acorda increderea lor celor pe care ii banuiesc ca doresc o democratie doar de fatada, pentru uzul strainatatii, la interior aplicand insa regimul autoritar al conducatorului unic, cu sufocarea vocii opozitiei. 

B 69 UNN

12 mai 2008 by SorinPLATON

NESIMTIRE DE PARVENIT!!!

Vanati-l!!!

O galeata de vopsea alba peste “obiectul sau de cult-statut social” poate ca-l va face mai receptiv la civism, buna convietuire, solidaritate!

1=

also

Sorin PLATON

Un climat solidaritate…

12 mai 2008 by SorinPLATON

…o societate mai elastica nu atat in sensul permisivitatii impotente cat a asigurarii cadrului firesc construirii unei comuniuni reciproc avantajoase, asta este de asteptat din perspectiva unei Romanii europene, in ceea ce priveste (si) problema integrarii minoritatilor etnice in societate, referindu-ma acum in continuare la cazul minoritatii tiganesti (romales).

As remarca ca spre deosebire de mass media insetata de sange, senzational, violuri si lebede eutanasiate la ceaunul de fonta, rolul unei societati civile, fie acesta chiar si de stanga este si de a asigura o mediere in societate pentru prevenirea falierilor, segregarilor, pentru prevenirea blocajelor comunicationale, ce inerent sa duca la conflicte si accente rasist xenofobe. Este de datoria “presei alternative”, a formatorilor de opinie reprezentati de blogosfera in a aduce atentie publice interesate si aspecte asociabile mai degraba partii pline a paharului, a prezentarii si promovarii normalitatii ca si firesc.

As remarca prezenta de cativa ani in anturajul PES Romania a unor tineri intelectuali inimosi de etnie roma ce, luptandu-se cu prejudecatile societatii, contra curentului chiar au decis sa preia initiativa popularizarii etniei lor, in paralel cu introducerea acesteia in tiparele sociologice ale prezentului, fortand crearea unei punti de legatura pe dublu sens intre asa zisul primitivism tiganesc si societatea romaneasca matca. Acestia au creat un ong numit “Centrul de Studii Rome” pe care si prin care au inceput o activitate sisifica de promovare catre terti si educatie pentru conationali.

Cu mai mult sau mai putin sprijin material, dar cert cu o multime de motivatie si idealism acesti tineri si-au rezumat actiunile din ultimul timp publicand “Anuarul de studii Rome I/2008″ la “Editura Universitatii Bucuresti” (Sos. Panduri, 90-92, Bucuresti, 050663, tel.4102384, www.editura.unibuc.ro, editura_unibuc@yahoo.com ), din cuprinsul caruia amintesc lucrarile-capitolele:

-Petre PETCUT, Preturile scalvilor rromi in Tara Romaneasca 1593-1653.

-Petre PETCUT, Le lendemain de l’esclavage. Les mesures de l’Etat pour la sedentarisation de Roms.

-Shannon WOODCOK, The Tigan Other as Catalyst for the Creation of Modern Romania.

-Susan WILLIAMS, “Gypsy Romances” and Modern Realities: Konrad BERCOVICI and Romanian Roma in the Interwar Years.

-Delia GROGORE, Fundamente ale casatoriei in cultura traditionala rromani.

-Alexandru CIUCUREANU, Gypsy Musicians.

-Gabriel SALA, The Perception on Landmark Events of the “Gobori” Gypsies.

-Michelle KELSO, Romanian Roma and Holocaust Compensation Funds: A policy Review.

-Bogdan NEAGOTA, Cultural Transmition and Story-Telling in a Gypsy Community of Chelnita, Maramures.

Consider ca “majoritatea” este mai degraba obligata sa ia la cunostinta tipicarismele “minoritatii” decat viceversa, sa o inteleaga, sa vina in intampinarea nevoilor specifice, eventual prin politici publice sectoriale, pentru a se evita pe fond “tratmentul” a posteriorii, stiind ca prin definitie a trata este mult mai scump decat a preveni.

Trec peste faptul ca tinerii entuziasti romales m-au rugat sa le promovez pe blog activitatea, ca pe o preconditie ca efortul lor sa ajunga la cine trebuie… si am sa va rog pe dvs stimati cititori sa faceti un efort sa iesiti din capcana universului zilnic cantonat pe coordonatele politicianiste Basescu-Becali-etc si sa ne ocupam si de treburi serioase. Va invit sa va procurati cati mai multi respectiva lucrare, sa o conspectati si dupa ce trageti concluziile de rigoare sa promovati o noua optica (constructivista) vis a vis de comuniunea inter-nationala in Romania. In astfel de conditii cu siguranta ca nu vom mai ajunge “mailatii” Europei… Vom gasi noi o cale comuna, un consens, un proiect national reciproc avantajos ce sa ne determine sa depasim stadiul de “tinta” si ciuca a bataii de joc a intregii lumi…

1=

also

Sorin PLATON

Amatorul (romanian short movie)

12 mai 2008 by SorinPLATON

Cinematografia romaneasca este tot mai prolifica. Ultimele tendinte soldate cu “succesuri” au avut la baza subiecte reale din defectologia, carentele si moravurile poporului roman, traitor de momente spatio-temporale mai ales localizate dupa misteriosul 1989…

Personal sunt mai putin de acord ca unii dintre noi sa faca cariera si bani pe exhibarea in public a chilotariei altora dintre noi, dar asta tine de mai multi factori si “calitati” specifici genei mioritice. Revenind, artistico-tehnic filmul este ok. Mai putin ok este tema din fundal…dar ma rog ..de gustibus…

Va recomand atentie la vizionarea celor doua parti. MATERIAL VERBAL LICENTIOS nerecomandat celor sub 18 ani! 

(part 1)

Scurt metrajul “Amatorul”, scris de Gabriel Andronache si regizat de Marian Crisan, a fost selectionat pentru Festivalul de Film de la Dresda care va avea loc între 15 si 20 aprilie 2008. Scurt-metrajul “Amatorul” a mai fost selectionat în competetiile de marca de la Milano, Uppsala, Varsovia si Festivalul International de Film Transilvania (TIFF), fiind o coproductie a casei de filme “Rova Film” si TVR2 si fiind bazat pe un scenariu finalist al concursului HBO din 2006.

(part 2)

Cam atat.

1=

also

Sorin PLATON

p.s. multumiri d-rei Alexandra SOLOMON pentru sugestie

“Cap compas” catre normalitate!

11 mai 2008 by SorinPLATON

Cu ocazia “Zilei Europei”, in perioada 09-10.05.08 am participat la o dezbatere in Bran-Brasov (Vila Cristal-Hotel Aro) organizata de PES Activists Romania si la care au participat comitetele de initiativa PES Activists din tara alaturi de invitati de marca gen Philip Cordery secretar general PSE, Mircea Geoana pres. PSD, Titus Corlateanu secretar general PSD, Adrian Severin parlamentar UE, Rovana Plumb parlamentar UE, intelectuali de stanga din tara neinregimentati politic, cadre universitare, studenti la Stiinte Politice din Romania si din strainatate, etc.

Subiectele dezbatute s-au cantonat in dezbaterea mai general europeana “Manifesto 2009″ (proiect lansat de PES Activists la nivel european prin care PES solicită contribuţia europenilor de rând şi a societăţii civile în elaborarea proiectului politic al Partidului Socialist European pentru alegerile europene din 2009, concentrat pe patru directii principale: Salvarea planetei, Noua Europa Socială, Democraţia şi diversitatea europeană, UE în lume).

Concluzia generala (preliminara) pentru cadrul politic european ar fi ca dreapta pune oamenii unii impotriva altora, de aceea trebuie sa vina PSE cu o oferta de sens contrar, sau cel putin mediatoare (T.Corlateanu). In general discutiile au fost animate, sincere. Au fost si motivate de dorinta de implicare activa a participantilor in actiuni concrete, in elaborarea si implementarea de politici publice sectoriale ce sa promoveze un semnal  palpabil, corect si fair play asupra noii viziunii stangiste europene.

Vis a vis de interventiile invitatilor pot spune sigur ca “tot la a doua fraza” puteam indetifica o tema noua ce sa o comentam la randul sau de sine statator, astfel ca pentru un obsevator tert documentat aceasta dezbatere s-a putut constitui intr-un adevarat atelier-laborator de creatie de unde sa-si poata updata propria baza de informatii, de concepte si idei, iar pe de alta parte sa contribuie la diseminarea viziunii personale asupra subiectelor disecate.

In cateva randuri am intervenit si eu in discutii, totusi voit mai rar pentru a nu inhiba noii veniti si pentru a le da ocazia sa se afirme (spatiu si tonus emotional). Am spus printre altele ca stanga europeana este intr-un momentan declin in Europa vestica pentru motivul principal ca promovatorii de imagine, formatorii de opinie de stanga si-au perfectionat intratat discursul incat dau senzatia de prea politic corect, de artificial, eliminand carisma si emotia sincera ce ar trebui atasata mesajului politic. Cu alte cuvinte degeaba spui adevarurile ca pe o poezie si nu le simti si le aprobi cu toata fibra ta… Astfel ca in conditiile neocrizei mondiale de sistem, a marasmelor de tot felul, a penuriilor, stresului si tensiunii implicite, electoratul de stanga, in fapt majoritatea oamenilor simpli din Europa (si lume) se va lasa distras identitar prin morganaticele apeluri liberale de “self made people” via competitie economica-sociala salbatica (legea junglei de care pe care), ori de conservatoarele idei gen ordine si disciplina cu orice pret pentru pastrarea status qvo-ului social-economic mondial (profund neechitabil).

Am mai cerut sprijin participantilor la actiune sa investeasca cu autoritate si putere organizatia PES Activists, sa o institutionalizeze de sine statator, pentru a ni se creste gradul de receptivitate la publicul tinta, stiind ca de regula romanul este atras exclusiv de adevarurile ce au amorsata putere in spate (ca o promisiune ca doleantele lor ajung unde trebuie si au si ipotetice sanse de solutionare oarecand). In atari conditii am putea sa ne producem in asa fel incat PES Activists sa se constituie intr-o moderna garda pretoriana a principiilor si conduitei de stanga in Romania, ce sa catalizeze mult povestita si inefabil demonetizata modernizare a clasei politice romanesti, ce iata exaspereaza, dezorienteaza cetatenii, orientandu-i ilogic catre potential chiar adversarii existentei lor, liberalismul, crestin democratia, extremismul, ori forme de anarhism.

***

Nu am reusit sa adresez si alte comentarii & intrebari anumitor invitati (din lipsa de timp) asa ca le voi formula aici in blog urmand sa le telefonez destinatarilor solicitandu-le un eventual comentariu tot aici (in blog).

D-lui Philip Cordery

-At Europe grass routs, in this moments the citizens are main in the left or in the right political side?

-Liberal competition issue make assets that left solidarity issue share to masses. Is this right or wrong by and related to your opinion?

-How can you see the finality of the PES Activists actions? Just cheap working hand or some kind of human resource selection tool?

 

D-lui Titus Corlateanu

-Daca reducem competitia liberala ce punem in loc? Ce vom mai avea pentru a putea imparti la mai multi conform doctrinarelor solidaritate si echitate?

 

D-lui Mircea Geoana

-In calitate de “liber cugetator de stanga” consider ca la modul real stanga nu este autentic inregimentata in sistemul mondial capitalist-corporatist de valori, negasindu-si locul de pe pozitii de constructivitate ci mai degraba de pe pozitii distructiviste de contestare. Din pacate lumea este condusa de capital, de “dorinte”, si nu de solidaritate, de “necesitati”. Care este oferta stangii romanesti in cadrul constructiei ofertei stangii europene, ca raspuns la aceste provocari?

 

D-lui Adrian Severin

-Si totusi de ce credeti ca in acest moment pierde stanga “pe capete” in Europa? De ce exista in paralel o criza europeana indentitara profunda si una de sistem? De ce s-a ajuns in situatia ca stanga sa nu poata mobiliza populatia in sensul evitarii unor situatii de referendum ce in actualele conditii ar putea pune in pericol insasi ideea de constructie europeana unita?

-De ce sunt si romanii asa de reticenti si fundamentalist porniti impotriva ideilor de stanga? Sa fie oare cumva Romania o oaza de 100% medii si mari patroni? Sunt cumva cei 90% cetateni ai Romaniei masochisti? Chiar se poate sa ni se fi pervertit intratat spiritul de conservare? …Ori populatia are nevoi ce ar putea fi sustinute de stanga dar inca nu au indetificat stanga “de fond” caruia sa i se adreseze si care sa-i reprezinte, “cei de forma” devenind din ce in ce mai ambigui?

 

D-nei Rovana Plumb

-Cine-ce opreste totusi femeile din Romania sa se afirme de pe pozitii de competenta si concurentialitate fair cu barbatii? Chiar o fi nevoie de promovarea feminismului cu “fatza de stanga”, ce sa se constituie apoi intr-o discriminare pozitiva? Chiar credeti ca femeile sunt oprite sa se afirme in aceeasi masura ca si barbatii? Oare aceasta discriminare pozitiva nu vine sa contrazica principiul fundamental al social democratiei moderne referitor la egalitatea de shanse? Sa fii mai egal decat egalii nu mi se pare tocmai corect…

Cam atat. Astept parerea dvs. eventual sa va faceti cunoscuta intentia de a va adauga competenta si motivatia PES Activists Romania, unei noi forme de a face si promova politica in tara.

1=

also

Sorin PLATON

PACEA CE NI SE PREGATESTE

10 mai 2008 by nraducanu

              

            Johan Galtung este un celebru cercetator norvegian, fondator in 1959 al Institutului International de Studiere a Problemelor Pacii (PRIO). In prezent el este directorul retelei internationale TRASCEND  pentru pace si desvoltare. In 1987 a primit premiul Nobel alternativ, iar in 1993 – premiul Gandhi. Galtung s-a implicat ca mijlocitor in peste 40 de conflicte pe glob (de pilda in Sri Lanka, Afganistan, Ecuador, Cecenia) si este fauritorul notiunilor de „violenta structurala“ si de „pace pozitiva“, contribuind si la elaborarea conceptului de „aparare sociala“. Redam mai jos unul dintre ultimele sale articole publicat in saptamanalul german „Freitag“, care a aparut doar cu cateva zile inainte de cuvantarea lui Medvedev in care s-a adresat publicului cu „Tovarasi!“ si de  parada militara din Piata Rosie, considerata de o parte din presa occidentala drept inceputul celui de al doilea razboi rece mondial.

 

AU RACHETELE PUNCTE DE CONTROL LA FRONTIERA ?

 

de Johan Galtung

 

            Cel de al doilea razboi rece a inceput inca de pe vremea cand presedintele Clinton a impins NATO spre rasarit pana la frontierele fostei Uniuni Sovietice si apoi a desfasurat pactul de securitate cu Japonia (AMPO) incluzand in el Taiwanul si Coreea de sud. Ca urmare, in prezent SUA au cca. 800 baze militare  in 130 de tari. Acestea sunt dispuse astfel incat ele incercuiesc jumatate din omenire.

            Drept riposta, a fost creata Shanghai Cooperation Organization (SCO) care are sase membri (China, Rusia si patru republici musulmane din Asia centrala) si trei observatori (India, Pakistan, Iran), pe langa care Pactul de la Varsovia este aproape ceva nevinovat.

Pe langa aceasta dispunere de forte mai vin, ca o a treia forta, tarile islamice – care si ele au fost provocate de SUA luandu-se ca pretext atacurile din 11 septembrie 2001.

            Nu este nici o tara musulmana in blocul NATO-AMPO, dar in grupa Shanghai sunt sase. Cu una dintre ele, Statele Unite au o problema. De ce ? „Pentru ca ei ne urasc!“ lamuresc cei de la Washington. Aceasta nu e adevarat pentru majoritatea iranienilor, dar pentru unii – corespunde, si de ce? Raspunsul e usor de aflat : in 1953 CIA si serviciile secrete britanice MI6 au declansat o lovitura de stat impotriva primului ministru iranian Mossadegh, dupa care au impus o dictatura in Iran ce a durat 25 de ani.

 

 

            Ar fi fost o solutie simpla, demult asteptata : sa se ceara scuze pentru cele intamplate in 1953. Dar asta ar presupune ca americanii si britanicii sa accepte ca pot face si greseli. In locul acestei solutii, Statele Unite au constrans NATO sa creeze o „aparare“ ce chipurile ar fi dirijata „exclusiv impotriva rachetelor nucleare iraniene“. Dar exista oare pentru rachete puncte de control la frontiere ? In Cehia trebuie sa se edifice o mare statie de radar si in Polonia – una de rachete. Rusii au propus alte trasee, pentru ca aceasta“aparare“ sa aiba baza de pornire in Azerbaidjan.

            Toate astea imi amintesc de o veche povestire chinezeasca. Pe vremea dinastiei Han traia un negutator de arme de aparare, in deosebi halebarde si scuturi. Cu doua exponate de exceptie se lauda insa negutatorul : „Aceasta e o halebarda ce e atat de ascutita, incat poate strapunge toate scuturile !“ si „Acesta e un scut atat de tare incat nici o halebarda nu il poate strapunge !“.

            La fel este si comportamentul actual cu cursa inarmarii cu rachete, antirachete si anti- anti-rachete. Chiar si un copil isi da seama ca scutul de aparare NATO are in colimator Rusia si ca prin el se declanseaza o spirala eterna de anti-anti-anti-armament, cu arme-atrapa ce vor dirija spre obiective false rachetele sau cu noi sisteme de aparare pe care Rusia le are deja in santier. Trebuie sa recunoastem ca, din punctul de vedere al SUA, cu Moscova sunt divergente ce duc la tensiuni. Dar ar fi si sanse ca aceste tensiuni sa fie aplanate, daca americanii ar sista actiunea de incercuire. Caci ce ar spune ei daca rusii ar invita Cuba si Venezuela in grupul de la Shanghai ?

            Dar vulnerabilitatea asimetrica, care este cautata prin scutul de rachete, face parte in mod evident dintr-o optiune strategica. S-ar parea ca este o nevoie imperioasa dupa razboaie ce pot fi castigate, in opozitie cu razboaie fara front ca cele din Irak si Afganistan. NATO, care este acum cea mai mare alianta militara din istorie, si-a trimis aproape 50.000 soldati in razboiul din muntii Hindukush ce nu poate fi castigat. Priviti Irakul si ati inteles restul problemei. Afganistanul este doar o statie pe drumul Golgotei, la capatul caruia nu va mai putea  fi nici un NATO. Si de aceea alianta cauta noi justificari ale existentei sale.

Ziua Europei

10 mai 2008 by radualexandrupsd3

 Dupa 45 de ani in care parintii nostri i-au asteptat in mod asidu pe americani ne-am trezit cu Europa unita la portile noastre . Au venit si americanii dar mai importanta este venirea europenilor . Sentimentul ca esti inclus in istorie este excelent . Nu mai este nevoie de generatii de sacrificiu.

 Ziua de 9 mai acest 23 august modern ne aduce portia de globalizare pana in cartierul fiecaruia . Aceasta globalizare chiar se intampla si la noi nu este un fenomen abstract care incape intr-o analiza teoretica despre occident . Caderea imobiliara din SUA are efecte si pe piata romaneasca . Uraganul Katrina a modificat grila societatilor de asigurari din SUA si implicit a influentat societatile de asigurari din Romania . Exista anumite temeri ca economia mondiala poate intra in recesiune imediat conditiile de acordare a creditelor s-au inasprit si in Romania .

  Ramane de vazut cat vom avea de castigat din aceasta globalizare  si in ce masura vom fi transformati intr-o anexa  sau vom avea rolul nostru cat de mic.

 In privinta politicii de stat duplicitare si cu UE si cu SUA istoric vorbind nu este ceva nou pentru noi mereu ne-am simtit liberi sa ne alegem barca ba chiar sa sa sarim dintr-o parte in alta  in orice moment . Poate acest tip de politica este apanajul statelor care nu sunt suficient de mari pentru a avea o politica proprie , dar nici prea mici pentru a fi simple anexe la o mare putere. Oricum ceva tot am castigat suntem membri NATO avem asigurata securitatea , suntem membri UE avem o sansa in dezvoltarea economica a tarii. Suna stupid dar pragmatismul rece este apanajul politicii externe .

 Imi imaginez cum ar fi fost sa nu fim membri UE si aceasta sarbatoare sa fi fost sarbatorita de un grup restrans de tineri avangardisti care viseaza la forme de organizare statala superioare .

 Ce facem acum cand teoretic avem toate conditiile sa ne dezvoltam ca si stat ? Ar fi logic sa profitam de aceste conditiui istorice favorabile . Oricum istoria nu te favorizeaza la infinit este posibil avand in vedere un anumit grad de ciclicitate ca aceste conditii favorabile sa fie limitate in timp . Poate peste 50 de ani vom fi din nou pusi intr-o situatie de ,, stand by ,, si atunci vom regreta ca nu am profitat de aceasta sansa .

 Intorcandu-ne in timp anii 30 au reprezentat o dezvoltare fara precedent a economiei mondiale beneficiind de conditiile favorabile de dupa marea criza americana . Romania a beneficiat din plin de aceste conditii realizand cresteri spectaculoase pe plan economic . Aceasta crestere a antrenat o dezvoltare a societatii in ansamblul sau  De exemplu in filosofia romaneasca varful de creativitate s-a manifestat in acea perioada . La fel si pictura romaneasc si arta  in ansamblul sau . Cu alte cuvinte beneficiind de conditiile istorice favorabile ale anilor 30 societatea romaneasca s-a consolidat si s-a dezvoltat in ansamblul ei .

 Ramane de vazut in ce masura vom reusi ca si stat sa profitam de oportunitatile Europei Unite si in ce masura societatea romaneasca se va consolida in toate formele sale de manifestare .

RA

Ma antepronunt!!!

8 mai 2008 by SorinPLATON

Gigi Becali in calitatea de exponent de marca a cancerizarii societatii romanesti trebuie condamnat la ani grei de inchisoare si confiscarea averii, daca se dovedeste vinovat in dosarul “Mita pentru U Cluj”.

Daca acest personaj sinistru va fi scapat de impotenta justitie si caduca clasa politica, mai multe generatii de tineri vor considera ca modelul de succes al realizarii personale sunt exclusiv frauda, evaziunea, talharia, banditismul, mafiotismul, cazionurile, traficul de influenta, iar nu educatia si munca cinstita!!! Vor considera aceasta conduita gaunos politicianista ca pe o alternativa la civism si patriotism.

 Aviz amatorilor. Pana aici a fost joaca… De acum intram in faza de care pe care… si desi stim proverbele cu adevarul ce umbla cu capul spart, tragem speranta ca ce a mai ramas bun in gena nationala va organiza cum trebuie flagrantele acestui caz pentru a fi surprinse odata pentru totdeauna picioarele extrem de scurte a minciunii, parvenitismului si mitocaniei nationaloide…

Jos Mafia! Jos Parvenitii! Jos imbuibatii moralisti! Jos Becali si toti acolitii sai fizici si morali!…

Sus patria! Cinste oamenilor drepti din Romania…atatia cati or mai fi ei…!

1=

also

SorinPLATON

New Recruit (joke of the 08.05.08 day)…

8 mai 2008 by SorinPLATON

A few weeks after a young man had been employed; he was called into the Human Resources administrator’s office. ‘What is the meaning of this?’ the personnel officer asked. ‘When you applied for this job, you told us you had three years experience. Now I have discovered this is the first position You’ve ever held.’

-’True’, the young man answered with a smile, but ‘in your advertisement you said you wanted a person with imagination…

;)

1=

Orwell reiterat

8 mai 2008 by SorinPLATON

Am vazut un spot video ce mi-a provocat frisoane si un sentiment acut de “claustrofobie societara”… Acum nu stiu cat de politic corecta este asocierea unor lideri post 89 cu mesajul subliminal tenebros, dar cel putin din perspectiva sugestiei subversive materialul este bine inchegat.

1=

also

Sorin PLATON

Mondo Cane

8 mai 2008 by nraducanu

In blogosfera apar uneori articole valoroase ce se pierd nefiind citite decat de cateva zeci de initiati. Iata de ce am considerat util sa reproduc mai jos articolul “MONDO CANE” al scriitorului Augustin Buzura, aparut pe net in www.revistacultura.ro, si in care autorul spune cu tristete niste adevaruri pe care le simtim cu totii.  N. Raducanu

Mondo Cane de Augustin Buzura

Exista un text al lui Sabato despre suprastat. Prin anii in care si-a facut publica nelinistea, suprastatul nu era o obsesie doar pentru marele scriitor. In acest text, el il ironiza pe James Mill pentru afirmatia potrivit careia “atunci cand toti vor sti sa citeasca si sa scrie, va fi asigurata odata pentru totdeauna domnia Ratiunii si a democratiei.”

 

Din pacate, asa cum ne dovedeste istoria, drumul pana la domnia ratiunii este infinit mai complicat. Iar la noi, daca vom pastra standardele si ghizii de pana acum, va fi imposibil. In ciuda faptului ca acestia sunt oameni alfabetizati, asa cum periodic incearca sa ne convinga. Acum nu mai scot, cu obisnuita perfidie fanariota, doar „scrisorica“ altora, pentru a clatina cu ea zidurile credibilitatii taberei adverse, ci au trecut ei insisi la redactat scrisori. Caci batalia se poarta cu toate mijloacele, in aer, in apa si pe uscat, la radiouri, la televiziuni, in ziare, prin sms-uri, bloguri si, fireste, cu ajutorul postei, prin scrisori. Deocamdata, in limba romana. Sunt insa mai multe semne ca se va trece si la una din limbile de mare circulatie, caci am intrat in U.E. si trebuie sa stie si cei ce ne numara pasii si ne dicteaza ritmul respiratiei din ce cauze profunde nu ne preocupa banii lor. Altadata produceam grau, petrol si aur, dar de 18 ani incoace, ne-am profilat pe ura si pe dosare de tot felul. Si, mai ales, pe dezgroparea celor intocmite de fostii securisti si cadristi. In cel mai grabit si neindurator prezent, continuam sa ramanem in trecut, nu numai cu „documentele“, ci si cu reflexele dobandite in timpul defunctului regim comunist. Si, desigur, cu noile generatii de turnatori, mai harnici in ticalosie decat inaintasii lor. Iar sub amenintarea unui posibil dosar, cine mai are nervi si pentru proiecte de viitor? Dupa ce Marele Frate ne-a „eliberat“ de fascisti, cu un drum ne-a scapat de capitalisti si, cu ajutorul sovrom-urilor, de bogatii. In anii postrevolutionari, a trebuit sa ne platim iarasi – cam cu tot ce aveam mai de soi – datoriile morale pentru ca, se subintelege, am fost din nou eliberati, de data aceasta de comunism. Si pentru ca o alta eliberare nu se intrevede in viitorul apropiat, ni s-a oferit in schimb posibilitatea de a asista la un spectacol trist, o galceava permanenta, care, la noi, ar trebui sa se cheme democratie, dar se numeste politica. Zapaciti de zgomotele si de luminile scenei, nici nu ne-am dat seama cum au disparut fabrici, resurse naturale, terenuri, paduri, banci, parcuri. Din pacate, ne meritam soarta fiindca noi ne-am ales calauzele si modelele pentru care nu tara conteaza, ci numai ce se mai poate lua din tara. De cate ori, deschizand televizorul, nu mi-a venit in minte o secventa dintr-un documentar, Mondo cane, pe care l-am vazut cu foarte multi ani in urma! Avioanele unei companii aeriene ce survolau o insula din Polinezia au contribuit la aparitia unui nou zeu local. Bastinasii, tulburati de imaginea si de zgomotul aparatelor ce treceau cu regularitate pe deasupra lor, au facut si ei o constructie asemastoare avionului, careia au inceput sa i se inchine. Diferenta dintre creatorii de zei din insula respectiva si cei dintr-o alta insula, europeana, numita Romania ar putea parea neinchipuit de mare: daca pe bastinasii din Polinezia i-au impulsionat frica si ignoranta, credinciosii din insula noastra – alfabetizati, scoliti – sustin zei la fel de „consistenti“. Desigur, contra cost si cu un cinism desavarsit. Zeii din cele doua insule, insa, oricat ar parea de ciudat, se aseamana. Cai Timpul si Istoria zboara peste ei cu repeziciunea si cu nepasarea avioanelor polineziene, fara ca ei sa le simta ori sa inteleaga ceva din aceasta cumplita trecere. Tot in anii in care am avut ocazia sa vad acest tragic documentar, aparuserain limba romana si primele poeme ale unui mare poet american, Robert Frost. „Sunt un om ce-a facut cunostinta cu noaptea“ – este un vers pe care am fost tentat sa-l pun drept motto la una din catile mele. Fiind eu insumi un om ce a suportat toate spaimele si nelinistile noptii prin care a trecut tara, am ajuns sa percep cu acuitate nu doar lucrarea zeilor nostri provizorii, ci si pe aceea a enoriasilor acestora, fini, dar la fel de penibili. Adica, asa cum ar spune Camus, noaptea si-a trimis solii. Atata doar ca Cetatea noastra nu a fost niciodata fericita

“Raspundem ascultatorilor” (13.04-25.04.08)

7 mai 2008 by SorinPLATON

 

 

maramuresanu
http://yahoo | babut-gheorghe@yahoo.com | 89.38.232.56

Somnolenta societatii civile romanesti n-o tratam repede.Mamaliga a explodat o data dar a improscat tot pe cei multi si cinstiti iar “adaptabilii” noii ordini sociale isi fac mendrele.Societatea romaneasca este sub ocupatia politiei, justitiei,noilor SRI-sti si a unui guvern-mafihot.Vai de urmasii nostri!Ce viitor ne poate astepta cand la pensionarii speciali le dam pensii ce sfideaza bunul simt,cand parlamentarii voteaza legi pentru propriile interese,cand justitia este ultracorupta,cand alesii nostri fura de sting in cardasie cu asa-zisele autoritati?Bine a zis cine a zis ca fiecare popor are conducatorii pe care ii merita!Si-i avem!
Cu bine,dragi romani ! Dormiti in pace!!

From O natie de nenorociti…, 2008/04/13 at 11:20 AM

In capitalism, spre deosebire de comunism in care legea este “sa dam”, acum este lumea lui vicevercea…”sa luam”…toti si de la toti.

…………………………..

N. Raducanu
rnegru@t-online.de | 80.133.198.3

Stimate d-le Platon,
“Nevoia de stanga” (titlul rubricei pe care am tinut-o eu cativa ani la saptamanalul “TIMPUL - 7 zile” al regretatului Ad. Riza) deschide un vast domeniu de desbatere. Pe blogul “constantingheorghe.blogspot.com” a aparut acum cateva zile un apel cu titlul “Stanga orfana - caut partid” in care se afirma ca “emergenta unui nou partid de stanga e o urgenta a politicii romanesti”. Iar doua zile mai tarziu pe acelasi blog autorul se intreba daca nu a sosit momentul unei noi revolutii. Intrebare desigur retorica, caci situatia in tara nu e nicidecum propice pentru o ridicare de masa a nemultumitilor, fara existenta unui partid cu oameni care sa cunoasca atat telurile, cat si tactica si strategia luptei revolutionare. Oare o rasturnare violenta poate da garantia aparitiei unui regim mai bun nu numai decat cel actual, ci si decat cel disparut in zilele lui decembrie 1989? Personal consider ca sunt putine sanse ca un nou partid de stanga (nu de centru-stanga) sa fie capabil a atrage un numar suficient de voturi ale alegatorilor pentru a avea o pondere decisiva in viitorul parlament sau chiar sa ajunga a forma guvernul. Pentru asta el are nevoie nu numai de un program diferit de al celorlalte partide, ci si fonduri banesti pentru sedii, salariile activistilor, actiuni de propaganda, ziare etc., precum si un suficient numar de oameni talentati, profund devotati cauzei, adevarati tribuni ai poporului, capabili deci de a inflacara multimile cu cuvantul lor. Conditii greu insa de indeplinit fara sprijin din afara, asa cum au primit in ultimii 18 ani alte partide ale dreptei. Totusi nu trebuie pierduta speranta, mai ales ca in acesti ani au revenit in tara multi tineri de la studii in occident, unde ideile stangii si chiar ale extremei stangi nu sunt considerate subversive ca la noi si care considera ca ceausismul nu a avut nimic comun cu viziunea lui Karl Marx despre o societate mai buna. M-ar bucura daca tema deschisa de dvs. ar avea si alti comentatori si chiar aderenti.

From Nevoia de stanga, 2008/04/14 at 1:09 AM

Nimeni  nu detine drepturi de autor pe “nevoia de stanga”…nevoi tot mai mari incumba asteptari tot mai mari, iar oala sub presiune poate fi si bomba daca nu este “rasuflata” din cand in cand…daca ma intelegeti…sau trebuie sa apelez la clasica mamaliga exploziva ca si exemplu pentru a fi mai clarificativ?!

…………………………….

exagerari
daness@gmail.com | 149.156.78.249

… exagerarile nu folosesc nimanui. Regret tragedia intamplata, astept rezultatele anchetelor din Polonia. Stiu ca a fost o nenorocita intalnire intre o lege tampita, imaginea negativa a romanilor in lume si pasivitatea consului de la Varsovia. Cred ca vor plati vinovatii de la Penitenciar si niste judecatori.
Dar, iata, eu nu ma simt deloc un reprezentant al unei natii nenorocite si le dau dreptate celor care, mai devreme, au subliniat cat de nociv este discursul care acuza la nesfarsit poporul roman.
Vaicareala e o solutie proasta, chiar foarte proasta. Nu-mi place cum sunt unii conationali de-ai mei? Am grija sa fiu cat se poate de bun in ceea ce fac eu. De fapt, daca fiecare dintre noi, in loc sa acuze necontenit sisteme, ar pune mana si ar munci cat poate el de bine, am asista la un “miracol” romanesc.
Pe urma, va grabiti, patetic si neconvingator, sa trageti concluzii. Asteptati rezultatele oficiale ale anchetelor. Daca tanarul a refuzat el singur avocatul, cum se spune? Daca a fost hranit de cateva ori si, de fiecare data, o lua de la capat?
Imi pare rau, dar pentru obiectivitate, trebuie sa spun ca acest tanar apare pe inregistrarea video din magazin prezentata de televiziunile poloneze. S-a intamplat ceva tragic, trebuia intervenit, asta e sigur. Dar responsabilitatile - nici pentru romani, nici pentru polonezi - nu sunt colective. Daca as fi stiut de situatie, eu anuntam ambasada, telefonam la mai multe organizatii umanitare, la presa. Dar de unde sa fi stiut inainte ca ziarele poloneze sa investigheze situatia? Sunt un individ nenorocit care, pasiv, a stat la bere in Centrul Cracoviei cand un cetatean roman murea. De-acord. Nu sunt diplomat, nu am informatori la penitenciarele poloneze, asa ca va intreb - de unde sa fi stiut? E absurd sa ma acuze cineva (si pe altii ca mine, pana la urma intregul popor… ;) pentru ceva ce nu statea defel in puterile mele.
Repet: poporul roman nu e nici mai bun, dar nici mai imbecil decat altele. Cei care acuza pe toata lumea fug de fapt de responsabilitatea individuala. Si acest mod de a gandi se intalneste si in comnunism, si in fascism.
Eu nu consider ca doua popoare sunt vinovate acum - cel polonez si cel roman - ci niste indivizi care trebuie sa plateasca. Care trebuie pedepsiti drastic.
In rest, am tot respectul pentru foarte multi romani (pentru ceilalti mai nevoiasi - intelegere si compasiune), am tot respectul pentru foarte multi polonezi.
Inainte de a injura vreun popor (asa, la gramada), ma analizez pe mine insumi. Cu cat voi fi mai bine pregatit si mai corect, cu cat ma voi vaicari mai putin, cu atat voi fi mai eficient, mai util. Si mai patriot…

From O natie de nenorociti…, 2008/04/14 at 9:03 PM

Exagerari sau nu, cert este ca din nesimtire neaosa un roman este imbracat acum in costum de scanduri… Iar dvs. vorbiti ca sa nu taceti, ca de facut nu faceti nimic…

…………………………………….

ioanacezara
ioanacezara@gmail.com | 86.105.71.252

….cum se poate ajunge la asa ceva? nepasare, ignoranta….ma si apuca greatza si groaza…de…..dar mai bine ma opresc aici.
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/89510/O-fetita-a-murit-sfasiata-de-maidanezi.html

From O natie de nenorociti…, 2008/04/14 at 9:10 PM

Nu am nimic de a completa…

……………………………………..

scepticul
adrian@avarvarei.ro | 78.96.159.213

Iar o sa te acuze “unii” ca esti elitist si burghez reactionar! -)

Lasand gluma la o parte, ai dreptate cu necesitatea atragerii investitorilor si corelarea cresterii salariilor cu cresterea productivitatii. Social-democratia si dezvoltarea economica nu se exclud. Tarile scandinave au cele mai bune sisteme de protectie sociala si in acelasi timp cele mai competitive si tehnologizate economii…

From “Nevoia de stanga” ca si croseu sau ca directa…, 2008/04/15 at 6:56 PM

Toti ne ducem crucea…chiar si Sisif o facea si o mai face poate si-n zilele noastre…

…………………………………………

N. Raducanu
rnegru@t-online.de | 80.133.255.178

Preocupant este si faptul ca din fostele 12 partide ce intrasera cu reprezentantii lor in Camera si Senat de data aceasta au ramas doar trei, din care doua importante, iar al treilea - insignifiant. Majoritatea pe care Partidul lui Berlusconi o are acum in Camera si Senat ii va permite sa faca reformele liberale promise : scaderea impozitelor pe averi, pastrarea companiei Alitalia de aviatie ce ere pe punctul de a fi achizitionata de Air France, si in primul randm curatirea strazilor orasului NApoli de gunoaie. NIci economia Italiei nu o duce prea bine, asa incat mostenirea primita de Berlusconii (73 ani) nu e usoarem mai ales ca nici Veltroni nu va lasa opozitia sa taca.,Ma indoiesc insa ca Dupa acest succes il Cavaliere va da ascultare sfaturilor pretioase date de dl. dr, Sorin Platon de la Cluj.

. <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<napoli<na

rA

From La vremuri noi, tot noi…, 2008/04/16 at 1:45 AM

Eu nu stiu daca pasajul cu “sfaturile pretioase” este ironic, dar daca nu le citeste aici in blog sigur ramane mai handicapat. Anturajul tinde sa-l laude pentru a-i intra in gratii si nu sa-l critice fair play.

……………………………………….

scepticul
adrian@avarvarei.ro | 78.96.159.213

Berlusconi este un “self-made man”, a plecat de la zero si a facut avere. Poate un “aristocrat” de rasa era mai cumpatat…

From La vremuri noi, tot noi…, 2008/04/16 at 11:05 AM

Nu stiu ce sa zic. Cand ii vad fatza “imi aduc aminte de datorii”… :)

…………………………………….

texanu
cioara@sbcglobal.net | 70.235.18.33

Suntem Blestemati de Dumnezeu, un popor care a scapat pe un drum haotic, un popor care inca nu sa trezit inca din euforia DEMOCRATIEI COMUNISTE…un popor care desi ales de Dumnezeu, nu asculta sa se intoarca….dece? pentruca SATANA a tabarit rau de tot asupra acestui neam, vreau sa va spun ca Dumnezeu inca asteapta ca oameni din Romania sa se intoarca, vo-r veni vremuri grele pentru aceasta tara, vinduta si rascumparata, nu pentruca sunt roman, si as fi partinitor la aceasta natiune, dar va spun ca mult numai este si v-om intra in judecata datorita satanistilor care conduc…..Romania intradevar este gradina Maici Domnului, este tara de unde Dumnezeu a imultit lumea dela POTOP….singurul om ccare a fost gasit NOE si familia lui ca oameni fara pacat….NOE a trait undeva pe malurile Mari Negre, nu pentruca avem cele mai multe minastiri si biserici din lume…Biserica Ortodoxa trebuie sa traga un mare semnal de alarma….si din cladirea colosului PARLAMENT CASA POPORULUI TREBUIE SA FACA UN MARE TEMPLU DE INCHINARE CATRE DUMNEZEU…..BISERICA ORTODOXA SA PORNEASCA LA O CRUCIADA MARE IMPOTRIVA CELOR CARE NE CONDUC ACTUALMENTE ADICA SATANISTII COMUNISTI CHIAR SI CU BECALI…..CARE ESTE UN SATANIST…..CUVINTUL BIBLIC SI PROROCIRILE SFINTILOR NE AVERTIZEAZA CA I SE VA DA PUTERE SATANEI PENTRU PUTIN TIMP……SI CHIAR IN BISERICA SE VA RIDICA…..ATENTIE MARE FRATILOR ROMANI LUATI CRUCILE IN SPINARE SI LA LUPTA NU VA ESTE FRICA DOMNUL ISUS ESTE CU VOI….BISERICA ORTODOXA SA IASA INAINTEA POPORULUI SI SA ADUCA INAPOI CE A UNS DUMNEZEU ADICA REGALITATEA……IAR TOTI ASTIA FOSTI COMUNISTI SA INTRE IN ILEGALITATE……ALFEL…….VIETI PIERI CU TOTII IN MINA SATANEI AMIN SI AMIN ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU

From O natie de nenorociti…, 2008/04/17 at 8:06 AM

D-le (sau doamna..) Cioara…Ati facut praf pianul pe scari in jos…daca ma puteti intelege, cumva…

……………………………………

EMERIC PATKO
emericp58@yahoo.com | 213.233.101.11

DACA AS CUNOASTE O PERSOANA DE ORIGINE LIBERIANA CARE ESTE IN SENEGAL INTR-O TABARA DE REFUGIATI, SUB INALTUL PATRONAJ AL U.N.H.C.R. CU CINE AR TREBUI SA IAU LEGATURA SI CE AR TREBUI SA FAC CA ACEA PERSOANA SA VINA IN ROMANIA
Inaltului Comisariat ONU pentru refugiati sarbatoreste in 20 Iunie Ziua Mondiala a Refugiatului cu Titlul „Sa îi ajutam sa se simta în România ca acasa”

From Negura RADUCANU, 2008/04/18 at 12:29 PM

Sa intelegem ca a aparut partea a doua a celebrelor scrisori nigeriene (cu mostenirea de milioane de molari)?

……………………………………….

nraducanu
rnegru@t-online.de | 80.133.230.253

A, daca d-ta spui ca “Garda Maghiara isi canta cantecul de lebada”, atunci nu mai avem nici o grije ! Dar asa o fi ? Sa vedem in curand, cand va veni Viktor Orban prim-ministru, cum se va schimba uniforma baietilor din poza ! Deocamdata pentru Romania principalul aport pozitiv al Uniunii Europene este ca garanteaza granita de vest a tarii. Dar si in U.E. circula o serie de teorii despre “Europa regiunilor”, ceeace ar presupune o croire a frontierelor dupa alte criterii decat cele istorice…

From “Sa facem de garda”.., 2008/04/18 at 6:22 PM

UE nu garanteaza nimic decat formal. Va puteti inchipui un act de arbitraj intra UE intre Romania si Ungaria cu UE pe post de mediator?…

……………………………………………..

nraducanu
rnegru@t-online.de | 80.133.230.253

“…acum vad copii zdrenturosi, ALBI la piele, (… ;) ceeace in ceausism nu am sesizat veac”. Nu imi place nostalgismul dupa un regim care a avut o gramada de defecte, incepand cu cultul desantat al personalitatii cuplului domnitor si terminand cu milioanele de ore pierdute de populatie la cozile interminabile pentru un calup de telemea si un pachet de picioare de pui. Dar fraza d-tale de mai sus pare continuata de Paul Everac intr-un articol din CRONICA ROMANA (5 februarie 2008), din care citez :
“…hulitul de noi Ceausescu, primit si ospatat la Buckingham Palace, imbratisat la Casa alba, ovationat la Beijing si Phenian, primit cu recunostinta de arabi si de evrei. Mihai Viteazu, s-o recunoastem, s-a caciulit la Rudolf; Ceausescu nu s-a caciulit la nimeni, ba a cerut chiar in gura mare sa i se restituie Basarabia, de unde nu putine i s-au tras. Ar fi vandut oare Ceausescu Petromul cazacilor si BRC-ul austriecilor, ar fi dat oare el comunicatiile telefonice grecilor ? Ar fi platit el de patru ori mai mult decat face firmei Bechtel ca sa imbuibe niste jigodii ? Ar fi dat cu ghiotura capacitati economice uitate, ca pe urma sa le cumparam produsul ? Opunandu-se la manevre ale tarilor comuniste fratesti in Romania, ar fi lasat el pe altii, straini, sa joace tontoroiul in tara, sa puie mana pe pamant, s-o tie in desfrau economic si moral, ori sa accidenteze cetatenii romani fara sa raspunda ? Am avut voievozi care s-au tarat la poalele sultanului sau ale tarului, altii au dardait la Habsburgi, cersind mila. Taranul din Scornicesti, nedus la scoli inalte, a stat mereu drept, fara smerenie.”
Repet, acest articol e scris in anul de gratie 2008 ! Poti sa nu fii de acord cu el, dar este semnificativ ca a inceput sa se auda in presa nu numai vocea trioului Liiceanu, Plesu, Patapievici. Iar lupta cu conformismul ideilor tine de esenta democratiei.

From Orizonturi roze…, 2008/04/18 at 6:53 PM

Nu sunt un fan Everac, dar continui sa sustin acelasi punct de vedere.

…………………………………………

Alexandra Solomon
http://alexandraslm.wordpress.com/ | alexandra_slm@yahoo.com | 193.33.66.53

=)) asa se face, ca doar suntem boieri :))

From Bancul zilei (18.04.0 8) , 2008/04/19 at 1:06 PM

Sunt boieri si boieri, dar parca termenul are un sens profund de eufemism.

………………………………………………

razvanserbu
http://razvanserbu.wordpress.com | razvan.serbu@yahoo.com | 92.80.27.132

Asta nu e banc, e o realitate

From Bancul zilei (18.04.0 8) , 2008/04/19 at 11:29 PM

QED

………………………………………………

Tihi
http://www.czikatihamer.ro | czikatihi@yahoo.com | 86.105.255.169

Sa ma scuzi, dar acest post dezinformeaza grav:

1. Marea majoritate a maghiarilor din Ungaria nu sunt revizionisti. Nu le pasa, nu stiu, nu ii intereseaza idea. Este o minoritate mica de dreapta, si una si mai mica de extrema dreapta care tematizeaza chestiunea.

2. Honvéd - honvezi inseamna soldat in armata maghiara (motamo: aparator de patrie). Termenul este in folosinta si azi. Nu este nimic revizionist in acesta.

3. Ungaria nu a fost “promovata” pe postura de lider regional, ci pur si simplu a devenit una datorita boomului economic. Actualmente, da, au probleme. Lider regional deocamdata nu cred ca e cineva, si nici nu o sa fie. Romania nu are cum sa devina lider regional, neavand absolut nici o influenta in Europa Centrala, si un foarte scazuta in Balcani (mai mult redus la discursurile lui Base). Daca cineva poate fi lider ar fii Austria, care controleaza o parte mare din investitiile din regiune.

4. Chestii de genul “program prestabailit pentru a schimba granitele cu cuterul” “D-day revizionist” sau miscari “autonomist-secetioniste” mi se par aberatii. Nu cred ca s-a gandit vre-o putere internationala, sau nici macar guvernul maghiar la schimbarea granitelor. Asta e o paranoia romaneasca. De asemenea iti recomand sa citesti despre diferenta dintre secesiune si autonomie teritoriala. Sunt doua lucruri total diferite. A nu se folosi impreuna. Numai daca vrei sa-ti alarmezi iara audienta cu o noua paranoia de genul “maghiarii ne fura Ardealul”.

5. Sunt destule dovezi ca episodul Targu Mures 1990 a fost provocat si organizat chiar de securisti pentru a avea un motiv sa (re)infiinteze serviciile secrete. S-au scris multe carti si articole, si acum este in productie un documentar, care dezvaluie clar ca totul a fost organizat cu saptamni inainte impreuna cu popii si liderii locali din satele din valea Ghiurghiului de unde s-au adus batausii romani cu autobuzele si camioanele in stilul mineriadelor. Intai a fost o incercare in Satu Mare (de asemenea un oras cam juma-juma), dar acea a esuat, pt ca romanii de acolo nu au intrat in joc. Cei din Hodac au fost convinsi cu sperietoare ca maghiarii vor sa reinfiinteze Regiunea Autonoma Maghiara care va include si satele lor.

Ai dreptate intr-un singur lucru: Magyar Gárda este un pericol. Dar pentru Ungaria, nu pt Romania. Ei ar trebui opriti cat mai devreme, pt ca sunt un pericol la adresa democratiei, a statului, sau a evreilor si homosexualilor din Budapesta.

From “Sa facem de garda”.., 2008/04/20 at 3:16 AM

Hat kerem szepem…oficial dezinformez, iar neoficial informez…

……………………………………………

nraducanu
rnegru@t-online.de | 80.133.184.174

Domnule Platon,
Pe blogul meu : nraducanu.wordpress.com am publicat doua articole ce constituie chiar niste comentarii la acest articol al dvs.
Primul se numeste “Traim im epoca infloririi teoriei comploturilor”, iar al doilea se numeste “Capitalism rusesc”.
Vi le recomand.

From Unipolar*Multipolar*Apolar, 2008/04/21 at 1:26 AM

Cu multumiri!

…………………………………………….

Radu C
advantis@gmx.net | 79.112.96.66

Am citit in diagonala (sau in Z, daca-i crezi pe cei care au studiat cum se citeste pe Internet ceva) si la prima vedere faci o apologie a stangii. Pe undeva prin articol ai spus si cateva chestii care dau in cap stangii de vede stele rosii:
- in momentul de fata avem mai mult acces la informatie, si suntem mai greu de prostit
- nici stanga nu e mai breaza decat dreapta decat pe hartie

Pana la urma nu ai o varianta corecta decat lupta dintre stanga si dreapta, si alternanta lor la putere, pentru ca daca ies ceilalti la putere ii dau in gat pe fostii, si ei stau cuminti ca nu mai pot face fix aceleasi smenuri, oamenii stiind la ce sa se uite. Si la ce oameni am vazut eu in ultimele 3 zile, chiar n-ai cu cine implementa o doctrina a echitatii, a constiintei si a responsabilitatii. Nu gasesti pe nimeni pe planeta asta. Sau na, gasesti, dar nu suficienti. O mana de oameni.

From Capitalismul, o fosila vie…, 2008/04/22 at 1:31 AM

Uite ce…daca citesti textul si buchisit (orizontal ori la orizontal), eu zic ca-mi vei da dreptate pana in final…simt eu in urina, daca ma intelegi…

………………………………………………….

Radu C
advantis@gmx.net | 79.112.96.66

Stai asa, tocmai mi-am adus aminte de o tara ai carei oameni se bat in principal pe stadioane si la marsuri religioase, iar in rest fac treaba si se inteleg intre ei: Marea Britanie. Acolo ai cu cine. Si aia n-au nici o treaba cu socialismul, vanatoarea de comunisti, capitalismul rebel, etc. Imi plac oamenii aia (cat timp nu ma duc la meciuri).

From Capitalismul, o fosila vie…, 2008/04/22 at 2:29 AM

Sa nu amestecam “sulile” cu “prefecturile”…totusi

……………………………………………………

toader
http://toader.wordpress.com | dantoader@hotmail.com | 86.111.223.190

fratele meu alb, rogu-te, scrie romaneste.

From Why is that?…, 2008/04/22 at 1:57 PM

Pai Dane…am si cetitori de limbi diferite de cea roza mioritica…

…………………………………………………….

Maria Barbu
http://mariabarbu.wordpress.com | mariabarbu@nouaromanie.ro | 82.76.88.151

@Sprin,
@Radu C.,

e clar ca si dovtrina de dreapta ca si cea de stanga, daca sunt intransingente, se dovedesc a fi de fapt inadecvate.
Vremea ideologiilor pure a trecut pentru ca in confruntarea cu realitatea ele nu au facut fata, ceea ce nu inseamna ca liberalismul nu ramane un motor al dezvoltarii ori ca social-democratia nu este perfect valabila pentru protejarea marilor segmente sociale defavorizate.
O societate capitalista progresista, echilibrata, le impleteste armonios pe amandoua!
Nu mai foloseste nimanui aceasta patima penibila care se pune la noi in lupta politica, iar agresivitatea si autosuficienta portocalie nu este cu nimic mai buna decat cea comunista-rosie!

From Capitalismul, o fosila vie…, 2008/04/22 at 6:55 PM

Doctrinele pot exista numai daca sunt intransingente (chiar si neadecvate..)…orice hibridare struto camilista (inmuiere..) ducand la caducizarea lor in ochii tertilor…

………………………………………..

radupress
http://radupress.wordpress.com/ | Andreimrlandrei@yahoo.com | 89.123.161.206

Sorin, lumea nu se imparte doar in alb si negru, sunt atatea nuante de gri daca mai adaugi si multitudinea de culori ai sa vezi ca inradevar viata merita traita.

From Capitalismul, o fosila vie…, 2008/04/22 at 9:56 PM

Eu zic ca e fair paly sa-ti interpretezi “libretul” in alb negru…ca te detasezi de majoritatea supermediocritatii nuantelor de gri…

……………………………………..

Calin Platon
http://www.prefecturacluj.ro | prefect@prefecturacluj.ro | 217.156.68.197

Stimate D-le Sorin Platon,

cu mare placere as fi donat 2% din impozitul pe venit organizatiei d-vstra,considerand activitatea Cafenelei politice deosebit de utila societatii civile si nu numai ,dar am decis la nivelul institutiei noastre la inceputul anului ca toti angajatii sa donam acest impozit catre SMURD Cluj.Va dorim succes in aceasta actiune si va voi sprijini prin transmiterea acestei solicitari prietenilor mei.Cu deosebita stima,
Calin Platon

From Donati 2% din impozit!, 2008/04/24 at 8:08 AM

D-le Calin PLATON…nu suntem perfecti (prefecti)…cu totii mai gresim…

…………………………………

Mordechai
http://moshemordechai.wordpress.com | thisisdaniel2000@gmail.com | 92.81.240.57

Deci, maestre, în Fa minor !

Aşa. Acum, Sorine, dacă nu primeşti zilnic cam 10-15 referiri la sfinţi si filiaţia maternă - cu toate detaliile ginecologice de rigoare- cică n-ai blog.
Aşa că nu-ţi bate capul. Portocala agresivă e o specie excelent aclimatizată la noi. Latră doar din consoane şi e plină de vitaminele P, D şi (în urma încrucişărilor savante ) L. Nu are niciun efect benefic pentru sănătate, dar există. Aia e.

From Ma cauta unii boi (vite) intre coarne…, 2008/04/24 at 7:25 PM

D-le, dumneata si inca cativa putini sunteti pata de culoare din oceanul gru kakaniu, motivatia care ma face sa scriu stiind ca n-o fac degeaba…

……………………………………..

Adrian Avarvarei
http://www.avarvarei.ro | adrian@avarvarei.ro | 78.96.159.213

Carmen Serban din partea carui partid candideaza?

From Surprize, surprize, la primarie, 2008/04/25 at 6:29 PM

Are vreo relevanta in falsetul manelisto-politicianist generalizat? :)

……………………………………….

1=

also

Sorin PLATON

 

O clarificare (mai ales pentru clujeni)

7 mai 2008 by SorinPLATON

Am ales aceasta cale mai oficiala de a anunta pe toti cei ce apeleza la mine pentru butelii, locuri de munca banoase, schimbari de sentinte judiaciare, trafic de influenta, etc. ca este doar o coincidenta de nume cu cel al prefectului judetului Cluj Calin PLATON. Faza face ca ma cunosc personal cu dansul dar nu indeajuns de “personal” pentru a-mi permite actele de caritate ce mi le cer dezinvolt unii…

Referitor la Prefectul PLATON pot sa remarc, ca desi suntem “adversari” doctrinari, eu predicand “che guevarismul social democrat” iar dansul “liberalismul corporatist”, nu am argumente in a-l critica. Alaturi de un fost prefect social democrat (Vasile SOPORAN) sunt primele persoane pe care le simt aservite neconditionat interesului cetatenesc. Mult bun simt, modestie, echitate, civism, profesionalism promoveaza indirect acesti oameni… Un fapt relevant despre oamenii de buna factura este ca presa scrie foarte rar despre dansii…acestia neavand timp sa se dea in stamba, ducandu-si la indeplinire menirea si investitura in liniste si decenta. Poate ca Emil BOC nu ar strica sa ia ceva exemplu de conduita de la acesti oameni.

Nu toata Romania este un carnaval balaoaches, mai sunt si romani si reprezentanti de romani normali, care definesc cam ceea ce cred eu ca ar trebui sa fie notiunea de cetatean european…

1=

also

Sorin PLATON